Nina Kinert - Red Leader Dream (2010)

Zweden

7. Wings (4:16)
  8. 4-Ever (5:30)
  9. Original Sin (6:02)
  10. 25 (5:33)
Ik ben verbaasd dat er nog berichten staan bij dit album.
Dit album greep mij bij de eerste draaibeurt al meteen bij de strot.
Er wordt voortgeborduurd op de sound van Pets and friends. Alleen nog meer gebouwd op ritmes en een tikkeltje experimenteler.. een lust voor het oor dus

Op aanraden ben ik de albums van Nina Kinert en Eivør gaan beluisteren omdat het wel eens wat voor mij zou kunnen zijn.
En laat ik net als bij Eivør nu net kunnen zeggen dat dit niet echt het geval is. Ik heb juist altijd moeite met vrouwelijke zang in deze hoek: ik vind het niet warm en het komt bij mij gewoon niet over. Dat ligt absoluut aan mij want ik hoor de kwaliteit er wel in alleen heb je daar weinig aan als het je ding niet helemaal is.
Mij grijpt het dus in geen geval bij de strot en glijdt het juist wat langs me heen. Niet alle nummers en er zitten best wat mooie dingen voor mij tussen en daarom kom ik zeker nog op een voldoende uit. Overigens vind ik dit album wel beter worden naarmate het vordert. Misschien gaat het dus nog wat groeien met meerdere draaibeurten.

zeker voor mij ook de moeite waard. Zag haar ooit in samenwerking en in het voorprogramma van Ane Brun. Ook mij grijpt deze cd me meteen aan. Die vorige eigenlijk niet, maar na het zien van "Beast" op 3voor12 bij crossingborder, ga ik die vorige cd nog maar eens een kans geven.
Deze geef ik voor nu zeker een 4!!

Een jaar geleden stuitte ik op dit album nadat ik Nina als achtergrondzangeres van Ane Brun zag optreden. Bij de eerste draaibeurt gelijk verkocht. Na 1 jaar staat het nog in mijn top 10 van meest gedraaide albums. Qua sound, sfeer en compositie zeer eigenzinnig.