Cold War Kids - Mine Is Yours (2011)

3,36

Label: Downtown

1. Mine Is Yours (4:17)
  2. Louder Than Ever (2:44)
  3. Royal Blue (3:34)
  4. Finally Begin (3:41)
  5. Out of the Wilderness (4:07)
  6. Skip the Charades (4:25)
  7. Sensitive Kid (3:33)
  8. Bulldozer (5:02)
  9. Broken Open (4:39)
  10. Cold Toes on the Cold Floor (4:06)
  11. Flying Upside Down (4:18)
46 BERICHTEN
avatar van inquestos
geplaatst: 3 februari 2011, 02:09 uur [permalink]
Waar is dat rauwe (, losse), kenmerkende CWK-geluid nu gebleven... Het is nog maar een eerste luisterbeurt, maar het zou wel eens de teleurstelling van 2011 kunnen worden.

geplaatst: 3 februari 2011, 17:32 uur [permalink]
Heb het album nu drie keer geluisterd, en ik kan niet meer dan tevreden zijn.
De vorige albums waren gewoon iets ontoegankelijker en deze zal wat meer mensen aanspreken (waaronder ikzelf, en als mij dat in de ogen van sommige een mainstreamer maakt, prima, zit ik niet mee) Ik kon de vorige albums nooit helemaal in één ruk uitluisteren, deze wel, dus daarom vijf sterren voor dit mooie album.

avatar van Mctijn
geplaatst: 9 februari 2011, 16:44 uur [permalink]
Een flinke stap minder dan het debuut, maar beter dan de vorige plaat.

Toch jammer dat er weer een rockbandje "evolueert" in een popband.

geplaatst: 22 februari 2011, 21:29 uur [permalink]
Die outro van Flying Upside Down is waarlijk fantastisch!

geplaatst: 22 maart 2011, 20:40 uur [permalink]
Hoofdletters-bericht verwijderd.

avatar van DirkM
geplaatst: 24 maart 2011, 14:41 uur [permalink]
Die ohohohoh's ergens halverwege Sensitive Kid doen me denken aan de achtergrondzang op een nummer van Lou Reed's Tranformer, ik denk Satellite of Love.

Daarnaast, lekker catchy lenteplaatje. Als het kon ik hier een 7,5 voor geven. Hou het nu bij een 7.

avatar van oceanvolta
geplaatst: 24 maart 2011, 15:06 uur [permalink]
Wat ik opvallend vind is dat veel mensen deze plaat een stap terug noemen, meer commercieel, poppy etc.
Maar de nummers die het minst poppy zijn en in dezelfde stijl van de vorige albums krijgen de minste stemmen. Namelijk Cold Toes on the Cold Floor, Sensitive Kid en Flying Upside Down.

Het is blijkbaar niet cool om toe te geven dat de nummers die wat toegankelijker zijn gewoon goed zijn. Nee want de producer van deze plaat heeft Kings of Leon ook commercieel gemaakt. En die zijn nu ook kudt. Dat diezelfde producer (Jacquire King) ook met Tom Waits, Modest Mouse en Be Your Own Pet heeft gewerkt, wordt maar even voor het gemak achterwege gelaten.

avatar van Boris1
geplaatst: 8 april 2011, 23:08 uur [permalink]
Lekker album dit. Doet het volgens mij erg goed in de auto. Van de fans van het eerste uur kan ik mij voorstellen dat zij dit kudt met peren, uh, met dt.... vinden 😂

avatar van matthijs

geplaatst: 19 mei 2011, 21:46 uur [permalink]
ze deze week live gezien (festival walk the line, den haag), indrukwekkend. eigenzinnig, melodieus. als je denkt te snappen wat voor soort band het is pakken ze je met iets heel anders ('pakken'in emotionele zin...)

avatar van The Eraser

geplaatst: 29 mei 2011, 13:23 uur [permalink]
Eerste drie nummers zijn zeer goed, daarna begint het bombastische en wat eentonige geluid mij tegen te steken. Bij Cold Toes veer ik weer even recht, dat nummer doet mij enorm veel aan The Black Keys denken en distantieert zich met succes van de rest, iets waar Sensitive Kid niet in slaagt.

avatar van Mctijn
geplaatst: 17 juli 2011, 15:15 uur [permalink]
Hij wordt beter en komt zelfs in de buurt van het debuut. (niet qua stijl wel qua kwaliteit).

Sensitive Kid is echt een uitschieter.

avatar van rkdev
geplaatst: 26 oktober 2011, 16:32 uur [permalink]
'Royal Blue' doet me denken aan 'One Great Thing' van Big Country.

avatar van lauradance
geplaatst: 23 juni 2012, 12:22 uur [permalink]
Jammer is dit album, er staan een paar goede liedjes op maar het is te overgeproduceerd. Ik wil niet zeggen dat CWK altijd enorm rauw was maar dit klinkt wel heel zoetsappig. Finally Begin, Louder Than Ever en Bulldozer zijn favoriet.

avatar van FRNKY

geplaatst: 17 januari 2013, 18:08 uur [permalink]
Laat dat rock maar weg in de omschrijving.

avatar van Fieke_28
geplaatst: 18 januari 2013, 19:33 uur [permalink]
De kaartjes voor Paradiso zijn binnen!! Kan haast niet wachten tot het 1 april is om hun nieuwe plaat te kunnen beluisteren en tot het 1 mei is om het live allemaal te mogen aanschouwen.

Hopelijk weten ze het hoge niveau van deze plaat en Robbers & Cowards vast te houden.

geplaatst: 5 februari 2013, 06:09 uur [permalink]
2 mei ben ik erbij in Keulen, hoppa!