Onyx - All We Got Iz Us (1995)

Label: Def Jam

1. Life Or Death (Skit) (0:48)
  2. Last Dayz (3:56)
  3. All We Got Iz Us (Evil Streets) (4:13)
  4. Purse Snatchaz (4:07)
  5. Shout (3:47)
  6. I Murder U (Skit) (0:22)
  7. Betta Off Dead (4:04)
  8. Live Niguz (3:19)
  9. Punkmotherfukaz (1:00)
  10. Most Def (3:55)
  11. Act Up (Skit) (0:23)
  12. Getto Mentalitee (4:22)
  13. 2 Wrongs (3:58)
  14. Maintain (Skit) (1:56)
  15. Walk in New York (4:55)
CaliLove
Shelter schreef:

nee kill ik heb het over die scratchbreak...niet een line van Sticky.
Ongeveer op 50seconden van het nummer..

Dan bedoel je wrs dat stukje van "Throw Ya Gunz" dat ze ertussen hebben gegooid

Superbeertje
'Last Dayz' Wordt toch ook gebruik in 8 Mile?

avatar van JLjuju
Ja als instrumental bij de battles op in einde

grimy_jason
Dit is dan misschien tot nu toe de enige cd waarvan ik echt elke track aan elkaar gewaagd vind en echt een compleet geheel vind.
Op me (tot voor kort ) all time favo Enter The Wu vind ik Can It Be All So Simple en Tearz bv een klein beetje de plank misslagen, zijn beide dope tracks maar kunnen niet op tegen al die andere fantastische shit op die cd.
Op deze cd kan ik geen enkele mindere track bespeuren die onder moet doen voor de rest.
Meest Grimy cd die ik ken!

Me all time favourite Hip-Hop cd en nummer 1 in me top10!!!!

avatar van Pooiertje
Last Dayz is echt een fantastisch nummer...
Ik zal dit album wel ooit beluisteren.

Nocturnal
Deze cd kan ik echt elke dag beluisteren.

En pooiertje wat is ooit? Beluister hem nu!!!!

Er staat trouwens een kanjer van een fout in de tracklist het is niet Betta of DeaTH maar Betta of DEAD....

Nocturnal schreef:
Deze cd kan ik echt elke dag beluisteren.

En pooiertje wat is ooit? Beluister hem nu!!!!

dat is inderdaad wel een kanjer van een fout zeg, het zet het nummer in een geheel andere hoek

avatar van BZN
BZN
Dit vind ik dope gangster shit!!!
Last Dayz is naar mijn mening een van de hardste tracks ooit, sprak me bijzonder aan, net als Walk In New York en Most Def.

avatar van BZN
BZN
ik vergat Betta off Dead nog

avatar van ewalk
Hoorde ze van de zomer nog in mijn tuin. Er was een festival in Kardinge Groningen. Kon er niet heen (had geen oppas) maar het was goed te horen. Vooral Last Dayz!!

avatar van Edwynn
Zo af en toe luister ik ook wel hip hop. En dan vooral de hardere varianten uit de eerste helft van de jaren 90. Deze van Onyx is behoorlijk agressief en klinkt tegelijkertijd door de beats en de donkere bijgeluiden ook nog eens behoorlijk depressief. Visioenen van uitzichtloze gewelddadige situaties in de achterbuurten van New York doemen voor me op tijdens beluistering. Knap gedaan.

avatar van discipline
Geweldig album! heerlijke punchlines van Sticky Fingaz die toch echt de show steelt die andere mc's doen me niet zo heel veel. Last dayz, All we got iz us, Shout en most def(Sticky fingaz opent echt zo vet op dit nummer) zijn de uitschieters een dikke 4* die nog zeker kan groeien

avatar van -SprayIt-
-SprayIt- (moderator)
Heb ze live gezien in Groningen.
Zeer hard!

avatar van ThingMan
De eerste keren dat ik deze heb geluisterd vond ik hem tegen vallen. Ik ga hem binnenkort maar weer eens opzetten. Misschien dat mijn stem dan omhoog gaat.

avatar van HH_Fantastic
Beste album van Onyx, hier komen ze nog lekker hard en geïnspireerd. Onyx in hun puurste vorm dus. Dit album krijgt al de helft door Last Dayz, wat een ongelooflijk nummer is dat seg. Een van de beste beats ooit, zonder twijfel. Door de andere tracks die ook goed zijn, maar toch niet echt van hetzelfde niveau, twijfel ik tussen 3.5 en 4*. Voorlopig een dikke 3.5*, kan nog meer worden.

avatar van Elohim
Dit is wat ik graag hoor. Gewoon fucking hard. Er valt verder weinig over te zeggen, de MCs zijn hard qua lyrics, flow en energie, de beats zijn hard en het geheel is hard. Klaar.

avatar van Elohim
Ik weet dat dit een double post is... maar ik MOET dit even kwijt: "Betta Off Dead"

avatar van bennerd
Word! Enorm vette track. Donker, rauw en bloedagressief

avatar van JLjuju
Ontdekte deze net toevallig:

Wat een belachelijk harde track.
Op dit album staat een ingekorte versie, waarom dat is weet ik ook niet. Van mij had deze er zo op gemogen!

avatar van MAS
MAS
Lekker rauw album. Vind deze net iets beter dan zijn voorganger.

avatar van Elohim
@Juju, Damn! Ik vond altijd dat het een aparte track was, zo kort...

avatar van Psycholamp
Vette cd. Werd indertijd in TMF's The Pitch besproken als minder dan hun debuut. Het debuut is weliswaar anders, maar niet per definitie beter.
Ik vind het een ijzersterke plaat, met geen mindere nummers erop. Goeie schreeuwrap met duistere beats... Zeker niets mis mee!

avatar van Shelter
Debuut is lang zo goed niet als deze. Backdafuckup is eigenlijk meer een lollig album dan echt goed te noemen. Dit album ademt een donkere sfeer uit, heel grauw en harde beats. De stijl van rappen past er subliem bij en het is puur hardcore hiphop. Overigens was The Pitch ook niet bepaald een geweldig programma, de kennis was ver te zoeken naar mijn mening.

avatar van Nr.4
Vind deze ook beter dan Bacdafucup, stuk toffere producties. Alleen al last dayz en de titeltrack zijn gruwelijk.

avatar van Jar0on
Na Bacdafucup goed te vinden deze ook gekocht en eindelijk binnen gekregen. Vind het een heerlijk album, zoiezo is Last Dayz al in me top 10 nummers allertijden en de rest van het album is ook gewoon lekker! Geeft heerlijk gevoel om te luisteren, vooral als Betta off Dead voorbij komt. Altijd al interesse voor Onyx gehad en het is nu zeker een van me favoriete groepen al!
Ze hadden van mij wel gewoon I'll Murder You als heel nummer erop mogen ipv skit, vind dat zon heerlijke track!
4,5 vind ik een mooi cijfer, denk niet dat t hoger gaat worden maar zeker niet lager

avatar van principal2000
Erg sterk en duister vervolgalbum van Onyx waar ze hun grimey sfeer op niveau houden en goed met de tijd meegaan. Kwalitatief iets constanter dan hun (tevens sterke) debuut. Zelfs de interludes hebben beats waar de gemiddelde artiest jaloers op zou worden. Hierdoor halen de tussenstukjes niet de vaart uit het album, waar dat vaak wel het geval is. De speeltijd is niet erg lang. Velen zien dat als voordeel in deze tijd van vluchtige muziek beluistering. Ik vind het persoonlijk altijd jammer. Zeker bij albums die een hoog en constant niveau halen zoals deze. Dan had ik liever nog 3-5 nummers erbij gehad. Vooral aangezien dit nog het tijdperk was dat albums aangeschaft werden ipv gedownload.

avatar van KILLERBEE99
Duister album met wel wat geschreeuw doet me denken aan Ja Rule en DMX want die kunnen ook altijd goed schreeuwen

ja hoor vergelijk het met Ja Rule
Eens dat het meer schreeuw rap is maar de duistere producties/knallende beats zijn echt van super niveau. Album voelt aan als 1 concept, knap gedaan zit geen nummer op wat echt uit de toon valt. De skits zijn voor een keer op een album van toegevoegde waarde.
Ik vind voor een keer dat het schreeuwen op de mic en ook vaak op de chatergrond juist het pluspunt, op dit soort producties wil je geen Common of Lupe Fiasco horen als je begrijpt wat ik bedoel.
Overigens DMX als feature in zijn oude dagen had er best op gepast, moet ik je nageven

avatar van KILLERBEE99
Ik zeg alleen dat Onyx net als Ja Rule en DMX kunnen schreeuwen, hier bij Onyx valt dat goed uit, net zoals bij DMX, Ja Rule aan de andere kant heb ik altijd 10x niks gevonden.

avatar van Shelter
sorry maar ik vind de vergelijking niet op zijn plaats omdat het niveau verschil best wel hoog ligt (onyx is hardcore rap, Ja Rule schreeuwt omdat hij geen flow heeft)
Tenzij je ook zou stellen dat Nelly net als Big L kan rappen, maar Big L het beter doet.
Maar goed verder even goede vrienden hoor, ik was wat verrast met de vergelijking... Ja Rule vind ik echt een hiphop gedrocht, net even het verkeerde beestje genoemd naar mijn mening