Conjure One - Exilarch (2010)

Canada
Electronic
Label: Nettwerk

1. Like Ice (6:04)

met Jaren

2. Places That Don't Exist (6:02)
  3. Zephyr (4:58)

4. Nargis (5:59)

met Azam Ali

5. Nomadic Code (8:50)
  6. The Distance (3:55)

met Jaren

7. I Dream in Colour (6:33)

met Leah Randi

8. Existential Exile (5:51)

met Leah Randi

9. Run for Cover (6:25)

met Free Dominguez

10. Oligarch (5:10)
  11. Demon Inside *
avatar van itbites
O, dat ik deze gemist heb zeg. Extraordinary Ways bungelt ergens nét buiten mijn Top 10, dus dit had ik wel eens wat beter in de gaten mogen houden. Blind besteld in ieder geval. Binnenkort meer, derhalve.

avatar van itbites
Weer een geweldige CD die Rhys Fulber hier aflevert. Het is een echt groeialbum in die zin dat de nummers bij de eerste luisterbeurt aan je voorbij trekken zonder dat er uitschieters als Endless Dream of Extraordinary Ways bij lijken te zitten. Deels komt dat omdat de nummers wat langgerekter zijn en er meer tijd wordt genomen om sfeer op te bouwen, maar ook omdat de nummers wat gelaagder in elkaar lijken te zitten waardoor bepaalde akkoordenprogressies en melodielijnen je pas na verloop van tijd opvallen. En wat zitten daar mooie dingen tussen! Als voorbeeld is daar het laatste deel van Nargis, echt wonderschoon. Maar eigenlijk is het hele album een aaneenschakeling van hoogtepunten, ik zou ze bijna allemaal kunnen opnoemen, maar gemakshalve kan ik verwijzen naar de tracklist hierboven
Geweldig ook hoe de hoes bijdraagt aan die ultieme sfeerbeleving. Ideaal voor tijdens de schemering, derhalve
Aanrader!

avatar van sander.h
Nou bedankt voor de tip! Ga hem proberen