Red Box - Plenty (2010)

3. Without (4:22)
  4. Plenty (3:31)
  5. The Sign (4:11)
  6. Brighter Blue (3:39)
  7. I've Been Thinking of You (3:27)
  8. Don't Let Go (3:53)
  9. Say What's in Your Head (4:08)
  10. It's True (2:56)
  11. Sacred Wall (3:47)
  12. Let It Rain (5:07)
  13. Green (3:15)
  14. Never Let It Be Said (4:13)
  15. Once I Dreamed * (3:12)
  16. Take My Hand for a While * (2:21)
  17. What Was I Supposed to Do * (3:31)
  18. Sun and the Sea * (3:02)
  19. Martha Jackson * (3:05)
  20. Everybidy's Got to Learn Sometime * (4:22)
avatar van Mjuman
Dit is een prachtplaat en een échte aanrader voor liefhebbers van o.m. The Frames. Verwacht geen spetterend gitaarvuurwerk, eerder discreet ingetogen knepperend hout van de open haard.

Dit is de richting waarvan menigeen gehoopt had, dat Coldplay die nog eens in zou slaan na Another Rush ... intelliigente, intieme muziek voor ontspannen momenten (bij de haard) met je lief.

avatar van snarf349
Ik ga helemaal met Mjuman mee. Een waar pareltje.
Ook verkrijgbaar als limited edition, krijg je op een tweede cd, zes nummers extra.

snarf349 schreef:
Ik ga helemaal met Mjuman mee. Een waar pareltje.

Heb die 6 tracks (oa een cover van The Korgis) idd vanavond in de wachtrij gezet voor toevoeging/correctie.

avatar van vigil
zeer aardige comebackplaat. Behoorlijk ingetogen maar dat mag de pret niet drukken, sterker nog... Don't Let Go is mijn voorlopige favoriet.

avatar van Arrie
Blijkbaar is dit dus totaal niet te vergelijken met hun grote hit, als ik de berichten zo lees?

Arrie schreef:

Helemaal juist: het jolige For America heeft hier nauwelijks wat mee van doen. Dit is - zoals ik hierboven aangaf - eerder in de sfeer van Elbow, The Frames of het rustige werk van The National - introspectief en harmonische muziek over klein, persoonlijk leed.