Absynthe Minded - Fill Me Up (2010)

Alternatieve titel: The Best Of

Belgiƫ
Label: [PIAS]

1. My Heroics, Part One (4:36)
  2. Plane Song (4:12)
  3. Acquired Taste (3:21)
  4. Envoi (4:06)
  5. Stuck in Reverse (5:51)
  6. Heaven Knows (3:30)
  7. It Could Be (2:29)
  8. People of the Pavement (2:16)
  9. Papillon (4:43)
  10. Pretty Horny Flow (2:38)
  11. Substitute (2:56)
  12. I am a Fan (3:06)
  13. I Like You When You're Sad (4:37)
  14. Moodswing Baby (3:49)
CHIEP (crew)
Zowaar met bon voor een gratis weekend-editie van De Standaard. Van een vreemde actie gesproken...

CHIEP (crew)
Waarom lees ik in alle recensies dat "Pretty Horny Flow" een nieuw nummer is? Dat stond toch ook al op hun eerste, officiële EP? Of gaat het om een nieuwe versie?

avatar van CWTAB
ik denk dat iedereen van Pretty Horny Flow uitgaat dat het een nieuw nummer is (is onbekend voor de mensen die alleen My Heroics Pt One kennen..., raar dat men in humo ook al die fout maakt)

heel raar want dit nummer stond op de 2 disc uitgave van hun laatste album met als bonus de history makes sciene fiction ep....

de versie van pretty horny flow die ik staan heb op mijn ep duurt 2.36 dus het zal wel dezelfde versie zijn als deze die hierop staat...

niet de moeite om te kopen, aangezien ik alle 4 de albums heb, enkel nog de Sweet Oblivion Ep nog es zoeken (raar dat er niks hiervan opstaat)

avatar van ni slecht
Absynthe Minded is zo'n band die geen best of zou moeten uitbrengen. De platen van deze band zijn een voor een sterk genoeg waardoor ze niet gaan vervelen en de "mindere nummers" nooit in de schaduw verdwijnen van de "uitschieters".

avatar van zaaf
ni slecht schreef:
volkomen eens!
en dan ook nog een tweede verzamelaar, hoe overbodig kan het zijn.
ik hoop niet op creatieve armoe, daarvoor is de band me te lief.

timvacke
Ik vind dit album wél een echte aanrader. Niet alle muziek die Absynthe Minded ooit gemaakt heeft, is goed. Er zitten wel degelijk uitschieters op de vorige albums en deze vind je allemaal terug op deze best of. Bovendien klinkt dit album niet echt als een doorsnee best of, er zit duidelijk structuur op deze plaat. Mooi opgebouwd dus, alleen wat jammer dat Moodswing Baby achteraan aansluit. Met dat lied is op zich niets mis (ik vind het zelfs een van de beste), maar I Like You When You Are Sad zou een perfecte afsluiter geweest zijn.

zaaf schreef:
en dan ook nog een tweede verzamelaar, hoe overbodig kan het zijn.
ik hoop niet op creatieve armoe, daarvoor is de band me te lief.
Zoals daar bij de commentaren staat: Die eerste verzamelaar is enkel in Frankrijk uitgekomen met het oog op een doorbraak aldaar.