Clint Mansell - Black Swan (2010)

Score
Label: Sony

1. Nina's Dream (2:48)
  2. Mother Me (1:06)
  3. The New Season (2:39)
  4. A Room of Her Own (1:56)
  5. A New Swan Queen (3:28)
  6. Lose Yourself (2:08)
  7. Cruel Mistress (3:29)
  8. Power, Seduction, Cries (1:42)
  9. The Double (2:20)
  10. Opposites Attract (3:45)
  11. Night of Terror (8:01)
  12. Stumbled Beginnings... (3:51)
  13. It's My Time (1:30)
  14. A Swan Is Born (1:38)
  15. Perfection (5:44)
  16. A Swan Song (For Nina) (6:23)
avatar van Sibelius
Telkens Clint Mansell de score verzorgt van een Aronofsky film (the Fountain en Requiem for a Dream) is het resultaat ronduit geniaal. Hoge verwachtingen dus!

avatar van deft0nes
Natuurlijk, Mansell heeft het zwanenmeer van de geniale componist Tchaikovsky herschreven. Maar de manier waarop Mansell dat heeft gedaan, het is gewoon herkenbaar Mansell, is ongelooflijk. Veel, heel veel respect voor Mansell.

avatar van jtsterkenburg
het duurde deze keer een stuk langer voordat de muziek landde, maar Mansell heeft hier wederom een waar meesterwerk neergezet. Met name de compleet kale piano interpretatie is wonderschoon en dat brekend glas op de climax is geweldig.

avatar van thomzi50
Hetzelfde geldt voor mij: het duurde even, maar echt een prachtige soundtrack, die meer dan welke andere soundtrack die ik ken de beelden in geluid heeft gevangen (al is dat enigszins lastig om te zeggen omdat ik de film eerder zag dan de muziek).

avatar van Darkzone
Sinds gisteren de soundtrack op prachtig wit vinyl in huis. En de hoes ziet er ook zo prachtig uit, werkelijk fascinerend.

En dan de muziek. Die is ook schitterend, of je nu de originele Swan Lake kent of niet. Een van de mooiste moderne soundtracks ooit.