Ane Brun - A Temporary Dive (2005)

Noorwegen
Label: V2

1. To Let Myself Go (3:19)
  2. Rubber & Soul (3:13)
  3. Balloon Ranger (3:16)
  4. My Lover Will Go (4:37)
  5. Temporary Dive (4:24)
  6. Laid in Earth (4:08)
  7. This Voice (2:49)
  8. Where Friends Rhymes with End (3:33)
  9. Song No 6 (3:58)

met Ron Sexsmith

10. The Fight Song (4:03)
avatar van StuF
vrouwelijke equivalent van nick drake, hoewel met minder pretentie en meer zachtheid. gitaarspel van to let myself go in het bijzonder vind ik heerlijk.

Dro
Unieke plaat voor mij, na heel veel draaibeurten veranderd mijn favoriete nummer van de plaat steeds. Dat heb ik zelden. Heel mooi.

avatar van Wups de Aap
Prachtige plaat!
Alle liedjes zijn mooi in elkaar gezet, mooi gitaarspel en een mooie stem.
Prachtige liedjes!

Een juweeltje, dit album. Heerlijke, warme klanken, vooral dankzij Ane's gitaarspel. Ik kan me de vergelijking met Nick Drake voorstellen, maar bij die man val ik na een tijdje in slaap, terwijl ik bij Ane Brun echt kan blijven luisteren... Vooral op een mooie herfstdag als vandaag klinkt dit album erg mooi; je waant je zo aan een meer in een Scandinavisch bos, waar de bont gekleurde bladeren op het water drijven, je weet wel

avatar van Carolaah
Ane Brun, een hele tijd geleden een keer aangeraden gekregen door een last.fm'er.. Bevalt me prima ..
Hele mooie nummers, prachtig stemgeluid, heerlijk gitaartje.. Beetje melancholisch. erg mooi gedaan.

Enige nadeel is, dat ik de plaat niet zo vaak draai. Ben er niet heel vaak voor in de mood, maar als ik hem draai, zit het zeker goed. (Hé, dat rijmt.. sorry..)

Toch een verdiende 4sterren!

avatar van jtsterkenburg
wat een prachtig album! Een betoverende stem, enorm intens en melancholisch. Daarnaast heb ik een zwak voor scandinavische kunsten (met name ook film) en wordt mijn fantasie direct extra geprikkeld als ik mezelf waan in de betoverende Noorse landschappen. Hoewel ze bijna accentloos Engels zingt, bijft er altijd nog een klein beetje van de noorse taal in verscholen, wat ik ook heel mooi vind.

En natuurlijk: SFEER, het toverwoord voor álles

ik wacht met smacht op "sketches" die ik net besteld heb...

avatar van Madjack71
Dit album staat op mijn lijstje. Nummers als To let myself go/My lover will go en The fight song, ben ik nu inmiddels mee bekend. Die bevallen uitermate goed.

avatar van itbites
Idem hier. To Let Myself Go is een pareltje dat ik steeds weer opzet. Dit wordt denk ik een kerstcadeautje voor mezelf .

avatar van Guinness1980
Afgelopen Kerstvakantie een stuk of 11 Scandinavische albums gekocht waaronder deze.
A temporary Dive begint met het prachtige To Let Myself Go. Jammer genoeg ben ik tot de conclusie gekomen dat op de rest van het album dat niveau nergens meer gehaald wordt.
Ondanks dat is het alles behalve een slechte cd en past de muziek precies bij het druilerige weer dat er momenteel is.

probeer de rest eens, andere koers, creatiever, wat kompleter geluid dan het singer songwriter geluid van deze plaat

avatar van Guinness1980
Ik heb het album pas 2x beluisterd, wie weet valt het kwartje nog. Maar nogmaals, ik vind dit alles behalve een slecht album.
Kan natuurlijk ook zijn dat ik A Temporary Dive minder goed vind omdat alle andere albums die ik afgelopen dagen heb geluisterd me uitstekend zijn bevallen.

dat valt nog

ik vind deze ook erg goed, maar heb um te veel gedraaid , gene behoefte meer aan

de andere platen van onze noorse schone hebben wat meer inhoudt imo, al is er ook wat te zeggen voor de eenvoud op deze plaat

avatar van beachlicious
Ik houd niet snel van dames die zingen, maar dit album is wonderschoon. Het is overigens wel het enige album dat ik grijs gedraaid heb van haar. Iemand een tip voor een volgend album van haar dat te vergelijken is met deze?