Thunderdome XI (1995)

Alternatieve titel: The Killing Playground

Electronic / Dance
Label: Arcade

1. The Party Animals - Have You Ever Been Mellow [Tekno Mafia Mix] (4:11)
  2. DJ Isaac - Bad Dreams [Remix] (4:05)
  3. Omar Santana - Wizard of Oh (3:58)
  4. Dr. Phil Omanski - Rockin' Your Body (3:58)
  5. DJ Waxweazle en Guitar Rob - Feeling Hot (4:08)
  6. Re-Charge - Feelings (4:08)
  7. DJ Weirdo en Dr. Phil Omanski - Young Birds [Original Mix] (4:19)
  8. Discofrisco & DJ Inferno - My Favorite (3:50)
  9. The Director - Somebody Scream [Remix] (4:08)
  10. Chosen Few - Name of the DJ [Original Mix] (3:39)
  11. 3 Steps Ahead - Drop It [Original Mix] (4:17)
  12. The Prophet en DJ Delirium - Da Boomin Bass (4:22)
  13. DJ Sim - Cartoons in Progress [Original Mix] (3:58)
  14. Creasemaster en Slamdog - Face Down (4:13)
  15. DJ Promo en Solo - Psycho Style (3:52)
  16. Innerchild - Who're You Fucking With (3:54)
  17. Wasting Program - Jazz Sacrilege (3:51)
  18. Buzz Fuzz en Rob Gee - E-Coast Party at Gee's Place (4:05)
  19. Various - Thunderdome 10 [The Megamix] (4:43)
  20. DJ Lancinhouse en The Stunned Guys - Fuckin' Sweat (4:05)
  21. Phoenix - Dominate (4:02)
  22. DJ E-Rick & Tactic - Now Is the Time (3:56)
  23. Bionic Commanders - Bust a New Jam (4:11)
  24. Critical Mass - Burnin' Love [The Prophet Remix] (4:13)
  25. Commotion - Tutti Frutti (4:17)
  26. Too Small - Cold Bustin' (4:11)
  27. The Insaniacs - All Get Down (4:02)
  28. Bass Protectors - Hicked Pitch [Remix] (3:54)
  29. DJ Paul - Paul's Nightmare (4:02)
  30. DJ Waxweazle en DJ Delirium - Inside da Rhythm (3:52)
  31. DJ Tails en Noizer - Move the Feet (4:08)
  32. Short Cicuit - Kick Some Ass (4:05)
  33. Lords of the Underworld - Hardcore Dance (3:52)
  34. Dano - Jam On (3:59)
  35. DJ Waxweazle en Guitar Rob - Gimme Some Real Hardcore (3:37)
  36. Revox - Words of God (4:15)
  37. DJ Rob en Tim B - Loud and Proud (4:13)
  38. DJ Bomber - Rambo Goes Riot (4:51)
avatar van Onderhond
1,5
Na twee erg leuke edities is nummer 11 toch weer een niveautje lager. Staan wel enkele zeer lekkere klassiekers op, maar toch ook een paar tracks die ik niet meer voor m'n plezier opzet.

Mixje van "Have You Ever Been Mellow" is al op het randje. Flauw nummer, sample maakt gelukkig nog wat goed. Verder wel erg saai gebeuk. "Bad Dreams" is een pak leuker, te simpele melodie maar leuk voice sample gepruts. Ook "Wizard Of Oh" is best leuk, al dreigen dit soort tracks wel heel snel naar de achtergrond te verdwijnen. "Rockin' Your Body" is niks, en ook "Feeling Hot" laat een wat wrange nasmaak achter. "Feelings" moet het weer vooral hebben van een geweldige voice sample, rest van dit nummer is weer te simpel. Weirdo & Omanski komen wel tot een goed resultaat, "Young Birds" blijft een geweldige track, overheerlijke sample in een leuk hardcore kader. "My Favorite" is vreselijk, en ook "Somebody Scream" is amper het aanhoren waard. Gelukkig zijn er tracks als "Name Of The DJ" die deze verzamelaar toch nog de moeite maken. Erg lekkere track, ook een echte klassieker denk ik. Geweldige melodie, geweldig tempo en klinkt ook heerlijk vol. Gevolgd door nog zo'n overgeweldige klassieker, tevens favoriet nummer op deze CD. Blijft één van de beste intro's, verder gewoon genieten van leuke samples, melodietjes en bassjes. "Da Boomin Bass" weer een misser, "Cartoons In Progress" een zeer geinig sampletrackje. Debiel melodietje met een overdosis cartoonsamples. Jammer genoeg het laatste leuke wapenfeit op deze CD, afgezien van die megamix.

Tweede CD is zelfs nog een pak minder. Eerste leuke track is "Dominate", aardige Ruffneck core, om de volgende leuke track te vinden moet je al doorspoelen naar "Move The Feet". Daartussen saaie en zoutloze hardcore. Gelukkig is het einde van de CD nog een pak beter. Vooral "Words Of God" blijft een bijna geniale track. Sublieme sample, lekkere sfeer. En ook "Rambo Goes Riot" is best leuk. Maar te weinig dus voor een CD met 20 tracks op. Teveel saaie middelmaat en regelrecht slechte tracks.

1.5*, voor enkele zeer goeie tracks en geweldige klassiekers. Maar de rest is vervelende hardcore, zeer magere editie.

je heb ook een single met dit plaatje don't fuck with chukkie ook van thunderdome

avatar van Johanv4434
Met deze cd (weliswaar overgenomen op 2 cassetes) is mijn hardcore periode begonnen. Deze eerste seconden toen ik have you ever been mellow hoorde, dacht ik eerst: waar ben ik aan begonnen? Maar meteen was ik weg van de muziek. Nog enkele jaren heb ik van dit genre genoten, maar ik ben het wat beu geraakt. Toch blijft deze plaat voor mij wel redelijk speciaal.

1,0
wat ruffneck,dano ,gizzmo en lenny D deden in de periode 1992-1995 was nog redelijk interessant.Dan kun je het hebben over iets wat als even rauw en opwindend als muzikaal grensverleggend kan beschouwen> maar dit.................sorry, dit is wel zoooo zielig en kinderachtig,ik kan me niet voorstellen dat iemand hier nog voor z,n plezier naar luistert. Hier kan je al horen dat de gabberhouse niet alleen wat populariteit betreft maar ook wat niveau betreft al een neerwaartse spiraal begon in te slaan. invloed van deze muziek is in de hedendaagse muziek-ergens wel helaas-niet echt meer te horen.Enkele obscure electronische underground-artiestjes daargelaten

zijn van wel meerder thunderdome delen een single / maxi single megamix uitgebracht

Zomaar tussendoor, Bad Dreams was toch gemaakt door een 14 jarige? Wel heel leuk dat je dan op iets van 15 compilaties terecht komt.

Maar dit is inderdaad wel een van de mindere Thunderdomes, het neigt hier soms net even te erg naar de Happy Hardcore cd's die toen ook net werden uitgegeven.

AirMaxJohnny
Drop it van 3 steps Ahead is een vette track!

Zelfde geld voor Young Birds !

Maar groenegigant heeft ergens wel gelijk het neigt idd wel wat teveel naar de Happy Hardcore op sommige momenten....

NocturnalTerror
Nostalgie , nostalgie is deze cd Echt zware dreunende Hardcore is er nu niet echt te vinden op dit album , maar ja was ook één van de eerste Thunderdome cd's die ik heb leren kennen dus ja een groot deel jeugdsentiment toch....

NocturnalTerror
Onderhond schreef:
N"Young Birds" blijft een geweldige track, overheerlijke sample in een leuk hardcore kader.

Dit

Maar Drop It blijft toch de absolute klassieker op dtit album vind ik persoonlijk.

Have you been mellow is natuurlijk jeugdsentiment en nostalgie tot en met

Met deze cd is mijn hardcore periode begonnen (die nog steeds niet is afgelopen). Dit is een zeer leuke cd met veel goede nummers.

Ik heb hem in de loop der jaren erg veel beschadigd. Ik zal hem maar eens opnieuw kopen en er dan goed zuinig op zijn.

Omdat ie al een tijd kapot is heb ik hem laatst maar gedownload, en op mijn computer geluisterd. Het blijft gewoon een geweldige cd. Veel mensen hier hebben het over de slechtste Thunderdome, maar ik vindt dit persoonlijk één van de beste. Ik ga hem dan ook zeker weer kopen.

Jammer dat ik niet meer favorieten dan 7 kon kiezen:

CD 1:
- Party Animals - Have You Ever Been Mellow? (Tekno Mafia Mix)
- Omar Santana - Wizard Of Oh
- 3 Steps Ahead - Drop It
- The Prophet & DJ Delirium - Da Boomin' Bass
- Promo & Solo - Psycho Style

CD 2:
- Critical Mass - Burnin' Love (The Prophet Remix)
- Too Small - Cold Bustin'
- Short Circuit - Kick Some Ass
- Lords Of The Underworld - Hardcore Dance
- Revox - Words Of God
- DJ Rob & Tim B - Loud And Proud

Ook nummers die niet in mijn favorieten staan, zijn ook erg leuk om te luisteren, maar hebben het nét niet gehaald tot mijn favorieten.

3 kleine minpuntjes zijn: In "Young Birds" en "Name Of The DJ" hebben ze juist het leukste stuk eruit geknipt, en in "My Favorite" valt er op drie momenten de muziek een beetje weg.

Dat heel erg jammer, maar toch maakt dat deze cd niet kapot .

Nobody can fuck with the Chuck .

avatar van FunkStarr
Mjah, vond dit eigenlijk na enkele zeer goede edities (8, 9 en 10) toch een iets mindere. Inderdaad een aantal lekkere klassiekers, maar overall toch minder dan de genoemde voorgangers. Gelukkig kwam daarna meteen maar het beste Thunderdome deel, namelijk 12.

avatar van N811
hey chucky

avatar van FunkStarr
Thunderdome deed bijna traditiegetrouw altijd een megamix (short) van een Thunderdome album op de daarop volgende editie. Ook werden deze zogenaamde Megamixes als losse albums/singles verkocht (nu erg veel centjes waard sommige). Op Thunderdome 12 stond echter geen megamix van Thunderdome 11, maar in plaats daarvan de Thunderdome 11 Single, in dit geval "Chucky - Don't Fuck with the Chuck". Blijft een leuke track. Thunderdome 12 is ook nog steeds één van m'n favorieten. Deze vind ik gemiddeld, staan erg leuke tracks op afgewisseld met een paar mindere, maar ik vind dit zeker geen slecht deel in de reeks.

avatar van FunkStarr
Afgezien van heel wat troep, zijn er wel degelijk enkele zeer goede tracks te vinden, vooral op de eerste cd. De tweede valt echt heel erg tegen. Kan wel begrijpen waarom bepaalde mensen dit de slechtste vinden.

avatar van adri1982
Geweldig om deze muziek te luisteren. Net alsof je in een kermisattractie zit. Deze muzikale kermisattractie laat je ruim 2uur en 30 minuten losgaan op hardcore en gabbermuziek.
Met remixes van 'Have you ever been mellow' van Party Animals en 'Burnin' love' van Critical Mass, en keiharde nummers als 'Loud & proud' van DJ Rob en Tim B. Ook zijn er hardcore-covers van 'Wuthering heigts' van Kate Bush (als: 'Bad dreams''van DJ Isaac) en 'Flying high' van Captain Hollywood Project (als: 'Drop it' van Three Steps Ahead) op deze verzamelaar te horen.