The Beach Boys - All Summer Long (1964)

Label: Capitol

1. I Get Around (2:15)
  2. All Summer Long (2:09)
  3. Hushabye (2:42)
  4. Little Honda (1:54)
  5. We'll Run Away (2:03)
  6. Carl's Big Chance (2:27)
  7. Wendy (2:19)
  8. Do You Remember? (1:40)
  9. Girls on the Beach (2:27)
  10. Drive-In (1:53)
  11. Our Favorite Recording Sessions (2:00)
  12. Don't Back Down (1:47)
  13. All Dressed Up for School * (2:23)
  14. Little Honda [Alternate Take] * (2:13)
  15. Don't Back Down [Alternate Take] * (1:39)
Niet schitterend, alhoewel 'I Get Around' wel echt super is. 3*. Na twee tracks ben ik die surfmuziek al beu op deze plaat.

avatar van T.O.
Het titelnummer is ook erg leuk. Straalt precies de sfeer van de hoes uit.

Mensen, vergeet 'Don't Back Down' niet. 1 van de beste nummers die Brian Wilson geschreven heeft. Erg goede plaat. Hun beste tot dan toe.

Pieter Paal
Het is nog geen 'Pet sounds'. Toch bevat dit album heerlijke zomerse stukken. Alleen 'Our favorite recording sessions' had van mij niet zo gehoeven en sla ik liever over.

Inderdaad, 'Our favorite recording sessions' is overbodig. Dat zet je toch niet op je LP!? Op hun plaat 'Today!' flikten ze t weer en 'Cassius' Love Vs 'Sonny' Wil op 'Shut Down vol2' is helemaal een drama. Leuk als archiefmateriaal, that's it.

avatar van Poles Apart
Beste mensen vergeet "We'll Run Away" niet, een klein goudklompje.

avatar van avdj
Grote verbetering ten opzichte van de vorige albums. Het klinkt een stuk volwassener maar blijft catchy. Nummer 11 voegt niks toe maar geeft wel aan dat Brians innovaties al een paar jaar voor Pet Sounds zijn begonnen. Ik maak er 3,5* van.

All summer long en girls on the beach zijn mijn favorieten hier.
Daarnaast nog toppers als i get around, hushabey, we`ll run away en wendy maken dit album zeker de moeite waard.

Alleen wat doet zoiets als our favourite record sessions toch op dit soort albums....

avatar van jorro
De start van dit album is prachtig met I Get Around. Maar dan All Summer Long. Gelukkig duurt het nummer minder lang. Zwakke song.
Hushabye dat er op volgt is niet veel beter of misschien nog wel slechter.
Little Honda ben ik al eerder tegen gekomen op het album van The Hondells. Maar dit is het origineel. Wel een nummer wat me aanspreekt.
Wederom een ballad, We'll Run Away, maar ook deze vind ik niet sterk. Dat orgeltje aan het eind...
Het tempo komt terug in Carl's Big Chance, maar zo'n instrumentaal nummer is vrij kleurloos.
Kijk in Wikipedia en lees hoe complex Wendy in elkaar zit. Het klinkt zo eenvoudig.
Gelukkig volgt er weer een echte surfsong met Do You Remember?. Leuk nummer
Girls on the Beach, helaas weer een ballad. Je hoort zelfs dat ook dat de zang onzeker is.
Drive-In. weer een fijn up tempo nummer, waarna Our Favorite Recording Session de sfeer weer verpest. Don't Back Dow is wel weer een prettig einde.

In zijn geheel een niet zo geslaagd album dat een krappe voldoende haalt. 3*
13e in de 100 Greatest Albums of 1964 en 21e in BestEverAlbums van dat jaar.