The Beach Boys - Beach Boys Concert (1964)

Label: Capitol

1. Fun Fun Fun (2:26)
  2. The Little Old Lady from Pasadena (3:00)
  3. Little Deuce Coupe (2:27)
  4. Long Tall Texan (2:32)
  5. In My Room (2:25)
  6. Monster Mash (2:28)
  7. Lets Go Trippin (2:35)
  8. Papa Oom Mow Mow (2:18)
  9. The Wanderer (2:00)
  10. Hawaii (1:51)
  11. Graduation Day (3:29)
  12. I Get Around (2:42)
  13. Johnny B Goode (2:00)
  14. Dont Worry Baby * (2:57)
Pieter Paal
Ik zou hier best wel beelden bij willen zien, want zo te horen gaven ze echt een goede show weg.

Toevallig bestaat er van precies dit concert een dvd, genaamd 'The Lost Concert' (of van een concert uit dezelfde tour).

avatar van Suez
Dit concert schijnt zo overschreeuwd te zijn geweest door het uitzinnige publiek dat ze het leeuwendeel later in de studio opnieuw op hebben kunnen nemen. Hier hoor je wel een kant van de Beach Boys die je op de reguliere albums niet hoort. Dat ze echt rocken!

avatar van king_pin
aan het einde van het eerste nummer hoor je ook een vreemde overgang van het refrein naar de slotakkoorden, dat zal dan de overgang zijn van de 'studio' live opname naar de 'live' live opname.
leuke liveplaat is dit zeg!

avatar van heartofsoul
Leuk om de Beach Boys terug te horen op opnames uit een tijd toen ze eigenlijk nog broekies waren. Enthousiast gebrachte rock and roll nummers met net wat te veel geschreeuw van de fans. Het hoogtepunt blijft voor mij evenwel het door Brian gezongen In My Room. Daar hoor je al welke richting het later uit zou gaan. Dit album,zo lees ik zojuist, scoorde zeer hoog op de Amerikaanse albumcharts, en bereikte daar zelfs de toppositie. In 1990 werd het op cd uitgebracht tesamen met Live in London, dat eerlijk gezegd wel wat interessanter is. Beach Boys Concert daarentegen is alleen voor de diehard-fans interessant, zo vrees ik.

avatar van jorro
Een live opname die niet altijd live is opgenomen begrijp ik. Ik houd wel van de Beach Boys maar ben niet van mening dat deze liveplaat daar aan bijdraagt. De diverse nummers worden al dan niet echt live met veel enthousiasme gespeeld, maar vanwege het enorme kabaal van het publiek hoor ik liever studio opnames.
Maar desondanks zeker de moeite van het beluisteren waard deze nummer 33 in de 100 Greatest Albums of 1964 en 356 in BestEverAlbums.