Boeoes Kaelstigen - Tanum Teleport (2010)

Zweden

8. Cobol (5:50)

met MF/MB/

9. Euratom (2:42)
avatar van Mjuman
Fijn album - opvallend, dat zo weinigen hier het nog maar gezien/gewaardeerd hebben/

avatar van Svendra
Inderdaad een erg fijne plaat die als één geheel klinkt.

Het intro roept beelden op van een veerboot die op een ijskoude morgen vertrekt voor een tocht over de Baltische Zee. Ook door andere nummers blaast een kille wind (Fasit 10, Cobol) maar er zijn ook genoeg warmere momenten.

Geen zwakke nummers, Kantillo en Calea (met een aparte, pulserende echo) vallen mij het meest op.

avatar van Chameleon Day
Wat nummers beluisterd en ik moet zeggen dat het zeer aangenaam klinkt, hoewel ik normaliter niet zo in de 'dance' ben. Prettige vitaminen voor een dag met geestelijke arbeid.

Dikkop
Zeer leuke afsluiter ook.
Heel eenvoudig, maar toch een uitstekende manier om het album af te sluiten.

avatar van Nicolage Rico
Kantillo is echt magistraal. Ook al komt het album uit 2010, voor mij is deze track dé zomertrack van 2011.

avatar van perrospicados
Wat een heerlijk album is dit. Opgewekt, passend in zomerfeestjes, bij 25 graden, biertje erbij, langs het water met vrienden. Zeg maar zoiets als welcome to the future. Zou ie best bij passen deze vriend.

Gaat op de luisterlijst!

Titmeister schreef:
Gaat op de luisterlijst!

Als platendraaierd zou ik zeker de remixen van deze heren checken o.m. van Firefox AK, Jonathan Johansson (check de clip op YouTube!) en Tove Styrke.

Draai eigenlijk nauwelijks nog platen (althans, voor publiek dan), maar zal ze eens uitchecken. Dit album klinkt iig wel aardig, niet baanbrekend, maar luistert lekker weg. Kantillo vind ik het hoogtepunt, de zang op Desolate View het dieptepunt.

avatar van chevy93
Sterk dance-album. Ontdekt door de MuMe Ladder. Mooie speelduur (na 45 minuten ben ik er dan ook wel klaar mee) ook. Niet speciaal, wel onderhoudend en aangenaam. Geen rare tierelantijntjes, maar recht voor z'n raap-dance. Zo hoor ik het graag.

avatar van Mjuman
Zou ik ook eens op YouTube kijken naar hun remixen van een aantal Zweedse zangeressen, oa FireFox AK.