Shawn Lee's Ping Pong Orchestra - World of Funk (2011)

Funk

met Cava

12. Accelerate
  13. Tablacadabra
  14. Hairy Krishner
Een leuke plaat van Shawn Lee's Ping Orchestra. Ooit meer gekocht vanwege de hoes, dan dat ik wist wat ik kocht. Het was ook anders dan mijn verwachting (soort folk balkan), maar deze plaat gaat alle kanten op. Funk zit erin, maar daarmee doen we deze plaat toch tekort. Shawn Lee heeft wel wat verschillend bloed in zijn aderen, Libanees, Indiaas en nog wat meer. Hij wordt ook wel beïnvloed door Zuid Amerikaanse muziek, maar alles is bij hem wel mogelijk. Hier heel wat gastzangers en zangeressen, die ik niet echt ken, op Natascha Atlas na. De muziek stuitert werkelijk alle kanten op en is prima gemaakt. De nummers met Natascha Atlas hebben vanzelfsprekend een Arabische inslag, maar er is funk en soul aanwezig en op een gegeven moment heb je het gevoel naar Barry White's orchestra te luisteren. Maar veel nummers zijn vrolijk, een prima vakantieplaat.