Paradise Lost - The Last Time (1995)

Label: Music for Nations

1. The Last Time (3:24)
  2. Walk Away (3:24)
  3. Laid to Waste (3:14)
  4. Master of Misrule (3:07)
avatar van rushanne
Geweldige versie van Walk Away, nummer van The Sisters Of Mercy. Van de meeste covers van TSOM nummers die ik ken word ik niet blij, van deze zeker wel

avatar van Edwynn
Mee eens. In tegenstelling tot veel andere meuk is dit een zeer geslaagde cover. Omdat Paradise Lost er een hele duidelijke eigen stempel opdrukt. Het heeft ook helemaal die Draconian Times sfeer. De overige 2 nummers zijn leftovertjes uit de Draconian Times sessies. En die mogen ook best gehoord worden.
Ik heb deze single in een fraaie box zitten met alle andere singles van As I Die tot en met Say Just Words. Allen hebben zeer aardige b-kantjes.

avatar van rushanne
Ja, de B-kantjes van Paradise Lost zijn nooit slechte nummers. De B-kantjes van Forever Failure (van dezelfde periode als deze) zijn ook geweldig. Raar eigenlijk dat The Last Time hier wel staat als EP en Forever Failure niet?

avatar van Edwynn
Strikt genomen is dit gewoon een single net als Forever Failure en dan zou hij niet op Mume thuis mogen horen. Maar hij staat mij hier best. En Forever Failure mag er van mij ook best op.

avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
Edwynn schreef:

Toentertijd heb ik deze single toegevoegd, echter kreeg ik voor Forever Failure geen toestemming, nadat ik had getracht die erop te zetten.

avatar van Edwynn
Ik heb die singles in zo'n box zitten. Van As I Die tot en met Say Just Words. Zitten hele aardige b-kantjes tussen. Die Forever Failure staat er bijvoorbeeld in een mooie orkestversie op.

avatar van milesdavisjr
De b-kantjes van Paradise Lost zijn altijd interessant geweest. Laid to Waste is ook een pracht van een nummer. Volgens mij stond op de Amerikaanse versie van Draconian Times de songs; How Soon is Now? en Fear. Met name die eerste track - een cover van The Smiths - wordt door de mistroostige Britten op meesterlijke wijze voor het voetlicht gebracht.
Via enkele aanbieders wel beschikbaar; B-sides and Rarities, een vrij compleet overzicht van alle nummers die zelden via de reguliere weg een plaat hebben gehaald. Wat opvalt; een hele rits ijzersterke songs die prima hadden gepast in het huidige oeuvre van de band. Ik zal de plaat toevoegen aan deze site.

avatar van Edwynn
How Soon Is Now? stond op de Japanse versie van One Second. Het stamt ook van die opname-sessies.

Overigens is B-Sides & Rarities geen officiële Paradise Lost plaat. Wel geperst door MFN, maar nooit uitgebracht. Dus is er formeel denk ik ook geen plek voor dat album hier.

avatar van wizard
How Soon Is Now? heb ik als B-kant op een gelimiteerde versie van de single van Say Just Words, samen met een cover van Albino Flogged in Black en een edit van Say Just Words.

avatar van milesdavisjr
Vreemd, in mijn beleving was B-sides & Rarities een reguliere verzamelaar maar de plaat is inderdaad niet officieel uitgegeven. Dat is jammer want het songmateriaal rechtvaardigt wat mij betreft een fysiek exemplaar. Nu is de poging van Music For Nations eentje van Laid to Waste geweest.