The Beatles - Rock 'n' Roll Music Volume 2 (1976)

Label: mfp

1. Dizzy Miss Lizzie (2:51)
  2. Any Time at All (2:10)
  3. Drive My Car (2:25)
  4. Everybody's Trying to Be My Baby (2:24)
  5. The Night Before (2:33)
  6. I'm Down (2:30)
  7. Revolution (3:21)
  8. Back in the U.S.S.R. (2:45)
  9. Helter Skelter (4:30)
  10. Taxman (2:36)
  11. Got to Get You into My Life (2:31)
  12. Hey Bulldog (3:09)
  13. Birthday (2:40)
  14. Get Back (3:09)
avatar van Madjack71
Dit deel samen met volume 1 op lp. Ben er niet echt van gecharmeerd. De beginperiode van The Beatles spreekt mij niet zo aan. Rock 'n' Roll recylcing uit een periode waarvan ik vind dat het beter is gedaan. Edoch vanaf Revolution komt de glorieuze periode pas op gang, Drive My Car mag daar ook nog bijgerekent worden.

avatar van Tony
Ik heb ze eens op vinyl van een oom gekregen en er staat natuurlijk geen slechte muziek op, maar mij ontgaat het nut van deze releases (deel 1 en 2) nogal.

Deze Rock 'n' Roll Music verzamelaars bevatten juist wat steviger rock of meer rock 'n' roll -achtige nummers. Door deze samenstelling en volgorde heeft de plaat een mooie samenhang en klinkt erg lekker. Zelf vind ik dit Volume 2 erg goed. Met name kant 2 van de LP (vanaf Back In the U.S.S.R.) is echt heerlijk. Die heb ik toen grijs gedraaid en draai ik nu soms nog steeds.