Moddi - Floriography (2010)

Noorwegen
Pop / Folk
Label: Propeller

1. Rubbles (6:06)
  2. Magpie Eggs (5:26)
  3. Ardennes (4:19)
  4. A Sense of Grey (4:40)
  5. Smoke (5:13)
  6. Poetry (6:43)
  7. Stuck in the Waltz (5:14)
  8. 7! (7:26)
  9. Krokstav-emne (3:10)
(verwijderd)
Gister blind meegenomen op vinyl op basis van de hoes en de lovende woorden van de eigenaar van de platenzaak. Nu voor het eerst aan het draaien en dit is ronduit schitterend!

avatar van djarend
Hm, da's leuk, ik heb hem vandaag ook gekocht door hem sterk aan iemand aan te raden en belde me net blij op om te vertellen hoe goed hij is, en dat is ie.

Net beluisterd en opeens wist ik het weer. Het kwam me al bekend voor. Ik heb deze groep vorig jaar gezien in het voorprogramma van Julia & Angus Stone in de Melkweg. Het maakte toen niet echt veel indruk, maar het heeft wel iets. ik ga dit nog eens rustig beluisteren. Nu voor iedereen op Luisterpaal (3voor12)!

avatar van T.A.
Vpro's Vrije geluiden live, wauw.

avatar van Hedser
Ik heb de beste man gezien in het voorprogramma van Jónsi en ik was zeer onder de indruk. Ik heb daar toen ook zijn eerste EP gekocht na nog even een praatje met hem te hebben gemaakt (hij zat op de grond bij de merchandise stand z'n geld te tellen ). Twee nummers op die EP (Rubbles en Magpie Eggs) staan ook op dit album en vooral van Rubbles ben ik best onder de indruk. Misschien moet ik hier ook nog eens achteraan gaan.

avatar van keijzm73
Had hier echt wel HEEL wat meer reacties verwacht! Tis 'n SCHANDE!

Maar weer eens opgezet! Immers toch een van de beste albums van 2010. Pakte me destijds hélémaal in. En nog steeds merk ik. Damien Rice meets Björk. Instrumentaal een vleug Sigur Ros.

Kwam op Spotify overigens een 'nieuwe' (2011) single tegen; 'Thimbleweed'. Erg voortkabbelend nummer. Hiervan niet direct overtuigd.

(verwijderd)
Nieuwe Moddi is nu ook te beluisteren.. fijn album

avatar van Broem
Via zijn laatste cd Set THE House on Fire in het wat oudere werk van Moddi gedoken. Magistraal goeie singer songwriter. Petje af voor zijn werk tot op heden. Ik hoor veel terug wat mij in Damien Rice zo trekt. Het werk van Moddi is iets subtieler (en natuurlijk zonder Lisa) Beide cd's zijn dik de moeite waard. Prachtige composities van deze Noorse bard.

avatar van Broem
0,5* omhoog. De band heeft m'n hart gestolen. Wat een bezieling. Binnenkort op Nederlandse podia te bewonderen. Gaat dat zien. Fenomenaal.

avatar van keijzm73
Ik had laatst zijn opvolger; 'Set the House on Fire' weer 's opstaan! Maar ik blijf dit debuut toch echt een slag beter vinden! Als het over een aantal maanden (of weken) weer lekker herfst is zal ik beide albums nog wel eens opzetten. Ben er nu nog niet zo aan toe..

avatar van Broem
Een uitgesteld verlangen kan ook prettig zijn. Ik vind het een prachtband. Op de lp van Set THE House on Fire staan een aantal extra nummers in een acoustische uitvoering. Magistraal. Kijk echt uit naar het concert op 10 november as. Heb hetzelfde gevoel als bij Damien Rice destijds. Bijzonder.

Broem schreef:
Heb hetzelfde gevoel als bij Damien Rice destijds. Bijzonder.

Dat herken ik dan weer hélemaal!. Kan me dat ook nog heel goed herinneren toen ik dit album voor de eerste keer luisterde. En grijsgedraaid destijds. Naast dat 'Floriography' - in mijn beleving/ herinnering - beter is dan 'Set the House on Fire' heb ik met dit album ook een meer emotionele band, zoals jij waarschijnlijk hebt met de opvolger hiervan. Maar wie weet wat uitgesteld verlangen nog oplevert.

Beste folkartiest wat mij betreft.

avatar van Broem
Kwam Floriography afgelopen week tegen in de 2e hands vinylbak. Dubbel album op 180 gr. In de spaarzame hersens van Broem komt dan een stofje los (shit) Heb het album op cd maar zag dat kant D (Floriography - het nummer) niet op de cd stond. Toch maar de poeplap getrokken en album meegenomen. Ik heb zijn andere albums ook op vinyl en ben erg verknocht aan de sympathieke artiest. Begin oktober weer een prachtig live concert van hem gezien in de Jeruzalem kerk in Amsterdam. Klinkt fantastisch en kant D is een prachtige aanvulling. Top.