Frank Churchill & Edward H. Plumb - Bambi (1997)

Score
Label: Walt Disney

1. Main Title (Love Is a Song) (2:55)

met Donald Novis

2. Morning in the Woods / The Young Prince / Learning to Walk (5:13)
  3. Exploring / Say Bird / Flower (6:02)
  4. Little April Shower (3:53)
  5. The Meadow / Bambi Sees Faline / Bambi Gets Annoyed (4:56)
  6. Gallop of the Stags / The Great Prince of the Forest / Man (4:11)
  7. Autumn / The First Snow / Fun on the Ice (4:40)
  8. The End of Winter / New Spring Grass / Tragedy in the Meadow (2:32)
  9. Wintery Winds (1:09)
  10. Let's Sing a Gay Little Spring Song (1:41)
  11. It Could Even Happen to Flower (2:00)
  12. Bambi Gets Twitterpated / Stag Fight (2:32)
  13. Looking for Romance (I Bring You a Song) (2:08)
  14. Man Returns (2:04)
  15. Fire / Reunion / Finale (5:34)
  16. Rain Drops [Demo Recording] * (1:37)
  17. Interview with Walt Disney * (3:18)
  18. Interview with Supervising Animators Ollie Johnston and Frank Thomas * (6:22)
  19. Interview with Henry Mancini * (3:15)
Een opzichzelfstaande rustgevende cd. Toch is het onvermijdelijk dat je met nummers als Gallop Of The Stags en Tragedy In The Meadow wordt meegesleurd in een prachtig verhaal. De soundtrack is in combinatie met de film even geweldig, weet veel scènes geweldig mooi te maken en heeft ook de verscheidenheid van zware nummers en vrolijke 'Let's Sing A Gay Little Spring Song' liedjes. Een prima luisterervaring die eigenlijk niet mag ontbreken in de verzameling van een soundtrackverzamelaar. Werkelijk prachtige nummers, daar niet van, maar 'Bambi' weet bij sommige nummers ('Bambi Sees Faline/Bambi Gets Annoyed') de aandacht er niet bij te houden, waardoor eigenlijk alleen de overduidelijk dramatische en vrolijke nummers écht goed doordringen. Natuurlijk valt dit te wijten aan waar je mee bezig bent terwijl je luistert, maar het gaat om het luister plezier nietwaar?

[edit]Bij nader inzien reken ik dit album te hard af op die twee, drie tracks die me niet bevallen. Want over het algemeen is het een geweldig album. En bovendien zijn de interviews een erg leuk extraatje. [/edit]

4.5

neo
Met een gemiddelde van een minder groot aantal woorden, was het de muziek die veel moest vertellen. Op dat vlak een van de meest inrigerende filmscores van een Disney animatie film. Het meeste werk was van Churchill, die tragisch genoeg, kort na de uitbreng van de film zelfmoord pleegde. En de muziek is nostalgie op en top, en is diegene waarbij dat het meest word gevoeld. Dit is, op een na, de film met de minste liedjes. Voor de mensen is thematisch werk, dreigend en al, en ook al komt het maar een keer of twee erin voor. Het vrolijke begin van de muziek wordt na verloop van tijd erg volwassen en donker, als Bambi geconfronteerd wordt met angstaanjagende dingen, en mondt uit in een heel volwassen geluid. Een van de beste tragische scores als zonder twijfel.

avatar van JohnWilliams
Is de laatste Track (Rain Drops) dat nummer van: de Nederlands talige dvd: stip, stap, stop door de regen (zoiets)....daar moest ik vroeger altijd zo omlachen! Dat stukje heb ik gewoon kapot gedraaid. Voor dat nummer heb ik hem aangeschaft op dvd (gek eigenlijk)...maar mijn vraag is, welke track is dit.......misschien 16?

avatar van Bruce Almighty
Dit vind ik ook prachtige muziek net als de film (die ik ook leuk vind) dus Bambi is wat mij betreft goed gekeurd en vooraal de muziek!

* * * * *

avatar van Bruce Almighty
Laatst de Muziek en de Film herzien de Film was nog altijd super snoezig en de Muziek was minder maar nog altijd Leuk.

Ps : Ik kom erachter dat ik té gulzig met mijn punten ben op Musicmeter dus ik moet even wat albums veranderen van stem .

music_kaza
De muziek komt bij de film goed overheen met wat erin het beeld gebeurd. Er zitten goeie, enge, en rustgevende muziek tussen. Hoewel niet alles voor mij evengoed is helaas. En de liedjes... ik erger me daar erg aan moet ik helaas zeggen. "Spetter-Spat in de regendruppels?" Kinderachtig vond ik het. Voor de rest kon ik gerust van alles genieten.

3,5 * - 4*

avatar van JohnWilliams
Geweldige score die wat mij betreft toch wel 5* krijgt net als de film overigens. Churchill heeft jammer genoeg zelfmoord gepleegd ik geloof vanwege het feit dat een dierbaar iemand van hem overleed. Jammer, echt tragisch. Hier liet hij namelijk zien wat hij kon en ondanks track 16 vind ik dit echt een prachtige score. Een prachtige orkestratie die overigens Paul J. Smith deed. Paul J. Smith is ook een geweldige componist, ook met Bambi was hij dus erg betrokken. Overigens even off topic blijf ik Paul J. Smith toch echt wel de beste disney componist samen met Alan Menken vinden. Samen waren ze dé beste componisten van Disney ooit. Gelukkig dat Smith langer leefde, inmiddels is hij al een hele lang tijd er niet meer maar kreeg hij na zijn dood nog wel een grote Disney Award voor al zijn werk en dat heeft zowat nog nooit een disney componist gekregen.