A Genuine Freakshow - Oftentimes (2010)

Label: Peartree

1. We Are the Undercurrents (2:45)
  2. I Can Feel His Heartbeats (3:49)
  3. Hopscotch Machine Gun Madness (3:46)
  4. New Houses (3:12)
  5. She's Got a Shooter (Part 1) (2:53)
  6. You Cut Me Out (6:37)
  7. Our Bodies (4:13)
  8. Holding Hearts (4:25)
  9. Warning Shot (4:05)
avatar van ad6922
Net voor de eerste keer opstaan. Veel muziek komt bij me voorbij die niet langer dan 3 minuten opstaat en vervolgens ook nooit meer gedraaid wordt. Deze wekt meer dan voldoende interesse om er meer tijd in te stoppen. Eigen stijl, goede tempowisselingen, lekkere zang met zowel zanger als zangeres. Te vroeg voor een cijfer maar de eerste indruk is prima.

2 verschillende reviews gelezen waarin toespelingen richting The National worden gemaakt. daar kan ik me wel in vinden, al zit er naast de rustige kant van the National hier nog wel een extra laag volume bij op verschillende momenten

avatar van bonothecat
Dit album heb ik een tijdje geleden aan de site toegevoegd, en blijkt nog steeds op 0 stemmen te staan (of beter stond). Het is een lekker in het gehoor liggende pop/rock plaat. Zeker de moeite waard om aandacht te krijgen.

Erg origineel is het niet meer. Er is veel te beluisteren op dit vlak: een beetje Arcade Fire, een beetje The National, verwantschap met Revere, een vleugje Fanfarlo en een snufje Hidden Cameras etc. etc. etc.
Zo onderhand het kip en ei verhaal. Laten we dat dan ook maar vergeten en constateren dat dit zoals hier al eerder gezegd 'lekker in het gehoor liggende pop/rock' is.
Veel meer moet je er niet van willen maken. Helaas is het aanbod op dit gebied groot, maar dat mag de pret niet drukken. A Genuine Freakshow's Oftentimes bevat genoeg sterke songs om het leuk te maken en houden, daarbij heeft het pure instrumenten die het voor mij altijd extra aantrekkelijk maken. Lekker zwierig en barok en toch puntig genoeg waardoor het niet over de top gaat.