Keren Ann - Nolita (2004)

Frankrijk
Label: Metro Blue

1. Que N'ai-je? (5:32)
  2. L'Onde Amère (3:52)
  3. Chelsea Burns (3:28)
  4. Midi Dans le Salon de La Duchesse (2:56)
  5. Nolita (4:11)
  6. Roses and Hips (2:51)
  7. One Day Without (7:11)
  8. La Forme et le Fond (3:33)
  9. For You and I (3:44)
  10. Song of Alice (8:52)
Zweverig, dromerig, zwoel. Termen die wel van toepassing zijn op deze in Frankrijk woonachtige zangeres. Van oorsprong is ze geloof ik geen Francaise (ze is voor een deel in Nederland opgegroeid).
De Franstalige nummers vind ik iets beter passend bij de sfeer van de nummers.
Voer voor liefhebbers van b.v. A Girl Called Eddy.

Dit is één van mijn favoriete platen van de laatste vijf jaar.
Haar nieuwe, simpelweg Keren Ann getiteld, is volledig in het Engels gezongen. Hoewel hij pas in april zal verschijnen is ie al gelekt en hij is opnieuw parchtig.

Haar vader is trouwens Russisch en haar moeder een Nederlandse.

En waar blijft haar prachtige nieuwe cd?
'Lay Your Head Down' is wat mij betreft alvast de single van het jaar.

dag rene froger!! dag gerard joling!! dag gordon! dag Jeroen van der boom!! dag marco borsato!! dag katie melua en norah jones!!!
kijk,Stomme hollandse boertjes!!!
zoo maak je nou 21e eeuwse popmuziek van hoog niveau!!!!
ecoute!! avez-vous comprendre!! Et vous venirez ecoutez maintenant tres vite!! zut allors! cette domage!!
ici de la musique des hautes-niveau!!

avatar van misja82
da housefreak schreef:
kijk,Stomme hollandse boertjes!!!

het zit je redelijk hoog he... op deze manier wordt het een beetje triest helaas.

bedoel je mijn beheersing van de franse taal? tja,ik ben al in geen 10 jaar meer in Frankrijk en Wallonië geweest dus mijn kennis van het frans is wat gezakt. Dus excuses voor de misschien wat ietwat lachwekkende grammatica-kennis die ik hier ten toon spreidt.

Ach,die mensen die hier niet van houden en liever naar onze
""toppertjes"" luisteren,ik respecteer dat heus wel. Hoewel wel degelijk een lichte frustratie over de muzieksmaak van de gemiddelde Nederlander er in door klonk :........Het is en was maar ironie.

Zo serieus hoef je het ook weer niet te nemen.(En hoef je mij ook niet te nemen) Het was verder echt niet 100% serieus bedoeld!

avatar van judgepaddy
Met alle respect maar dit heeft toch niks met het commerciële gezwets van de toppers te maken?
Dat is zeker niet de smaak van de gemiddelde "serieuze" muziek minnende Nederlander.
Maar goed zoals je zegt, ik zal dit niet al te serieus nemen.

Ik vind dit een heel mooi plaatje en met name de Franse liedjes kunnen wat mijn betreft boven in de top tien van de "zucht meisjes".

avatar van sander.h
Prachtig album. Mooie zang, zweverige nummers en fraaie instrumentatie. De Franse nummers hebben voorlopig mijn voorkeur, zoals het prachtige La Forme et Le Fond (dat toch echt 5:34 duurt. en er lijkt meer niet te kloppen in de tracklisting hierboven ), maar ook de Engelse tracks mogen er zeker zijn.

Kortom, een mooi album dat ik zeer zeker vaker ga draaien de komende dagen. Kans op groei aldus! Voor nu 4*