New Order - Peel Sessions (1990)

Rock / Dance
Label: Strange Fruit

1. Truth (4:20)
  2. Senses (4:25)
  3. I.C.B. (5:19)
  4. Dreams Never End (3:13)
  5. Turn the Heater On (5:03)
  6. We All Stand (5:26)
  7. Too Late (3:40)
  8. 5-8-6 (6:08)
vanson
De 'Peel Sessie' van New Order uit juni 1982 was de eerste die op plaat uitgebracht werd (op deze uitgave tracks 5 t/m
Het is niet briljant, maar wel rete eerlijk. Hoe een mooie Phoenix alsnog in een lelijk eendje veranderde...

avatar van Chameleon Day
Weet iemand of het nummer 'Too Late' ooit op een andere release is verschenen? Op een b-kant van een 7/12" of zo? Of is dit de enige uitvoering die van het nummer bestaat. Ik vind het wel een fraaie track.
Hetzelfde vraag ik me af m.b.t. 'Turn the Heater On', al is dat een cover.

Dit staat op Wikipedia:
The songs "Too Late" and "Turn the Heater On", the latter a Keith Hudson reggae cover, were only ever recorded for the Peel session, and neither was performed live.

Maar misschien weet iemand hier het beter.

avatar van pygmydanny
Beide nummers zijn inderdaad nooit live gespeeld. Voor het verschijnen van deze Peel-sessies jaren vergeefs gezocht naar dat nummer Turn The Heater On. Ik had het op de radio gehoord en wist dat het New Order was.
Maar de meningen over dat nummer zijn verdeeld. ik vind het in ieder geval een geslaagde cover.

avatar van Chameleon Day
Redelijk, geen wereldse cover.

Zijn de Peel-sessies op dit album niet ook beide op EP-formaat uitgebracht al voor het verschijnen van het album (net zoals die van JD)? Die had je dan nog moeten kunnen kopen. Of waren ze al niet meer te krijgen?

Too Late vind ik best een pareltje.

Mijn exemplaar van dit album heeft trouwens een andere hoes.

avatar van pygmydanny
oorspronkelijk Inderdaad een andere hoes: een foto van Bernard Sumner in silhouet met blauwe achtergrond.

Images for New Order - Peel Sessions - discogs.com

avatar van dazzler
PEEL SESSIONS 1990

Schitterend document met vooral twee rarities.
De cover Turn the Heater On en de song Too Late stonden anno 1982
wel op het NO repertoire, maar zouden nooit in een studio versie verschijnen.

De versie van 5-8-6 is primitiever dan die op Power Corruption & Lies
en interessant om de genesis van de song beter te begrijpen.

Blue Monday is trouwens afgeleid van dezelfde demo als deze 5-8-6..

Op Dreams Never End zingt Peter Hook lead vocals.

dazzler schreef:
De cover Turn the Heater On en de song Too Late stonden anno 1982
wel op het NO repertoire, ...

Ik dacht dat die nummers ook nooit live zijn gespeeld.

avatar van dazzler
Ik heb ze live dacht ik op mp3.
Ga dat thuis eens checken straks.

Ik heb zelfs nog meer nooit verschenen nummers,
vooral uit hun beginperiode live op mp3 staan.

Gekregen van een collega op het OMD forum.
Die heeft een hele verzameling New Order bootlegs.
Maar hou het stil, want de muren hebben oren.

edit: ik heb maar één onuitgebracht nummer teruggevonden (dacht echt dat ik er meer had)

Hommage

Maar er bestaat zeker bootleg materiaal met nog andere titels uit 1981.
Maar het zou dus kunnen kloppen dat tracks 5 en 7 inderdaad Peel Session only zijn.
Ik zoet het later vandaag nog eens op in de biografieën die ik heb.

avatar van Premonition
Ik vind de geluidskwaliteit van dit album verrassend goed, dat is bij New Order live wel eens anders geweest. Ik heb meer met de eerste vier nummers, hoewel Too Late een zeer aardige onbekende is. De zang van Hook op Dreams Never End is veel hoger (en minder toonvast) dan op de albumversie.