Malevolent Creation - The Ten Commandments (1991)

Label: Roadrunner

1. Memorial Arrangements (2:38)
  2. Premature Burial (3:17)
  3. Remnants of Withered Decay (3:55)
  4. Multiple Stab Wounds (3:34)
  5. Impaled Existence (3:25)
  6. Thou Shall Kill! (4:30)
  7. Sacrificial Annihilation (3:24)
  8. Decadence Within (4:21)
  9. Injected Sufferage (3:41)
  10. Malevolent Creation (5:30)
Woutjinho
super album 5,0 sterren

avatar van exodus
Brute Death Metal uit 1990 waar de Thrash nog voelbaar is. Ik heb destijds v/d heren zelf tijdens hun eerste Europese tour dit album nog van hen cadeau gekregen op cassette. Instrumentaal hoor ik Slayer, Morbid Angel, wat Deicide en misschien ook Massacre. Echte U.S. Death Metal met die brommende gitaren. De zang geeft 't een bruut Thrash/Death cachet erbij. ik persoonlijk vind 't album aardig, objectief gezien is't album constant en mede daarom goed maar niet mega spectaculair met z'n aardige maar niet bijster bijzondere nummers. Bovendien kwamen er destijds misschien wel betere albums uit, die wel 't top niveau haalden. Dit debuut van Malevolent Creation ontstijgt net iets de middenmoot, en daarom mogen we 't album net niet gaan vergeten.

avatar van Edwynn
Malevolent Creation behoort inderdaad niet tot de eredivisie van de metal. Een aardige subtopper met het death/thrash hart op de juiste plek vind ik het dan weer wel. The Ten Commandments was hun eerste en wat mij betreft ook hun meest aansprekende plaat. Ofschoon ik niet de opvolgers zal spugen.

Enfin, exodus vat het inhoudelijk allemaal mooi samen, ware het niet dat mijn eindoordeel iets gunstiger uitvalt.

avatar van Lau1986
Ik vind the Ten Commandment toch wel een topper hoor. Het beste wat Malevolent Creation heeft gemaakt en hoe. Vooral nummers als Malevolent Creation en Muliple Stabwoundz zijn geweldig, maar de rest is ook zeer genietbaar. Heerlijke old school death metal met een heerlijk rauw randje. Genieten!

avatar van _Rene
Hoe weinig verrassend misschien ook, de muziek maakte op mij ooit diepe indruk. Malevolent Creation was met stip de meest harde band die ik in huis had. Voor mij staat deze plaat voor jeugdsentiment en voor een van de voltreffers die, voor de komst van de smartphone, op de hoes kocht. Ik heb de plaat besproken op onderdenaald.nl. Zie hier: Onder de naald: Malevolent Creation - The Ten Commandments (1991) - goo.gl