Coldspell - Out from the Cold (2011)

Zweden
Label: Escape

1. Heroes (4:38)
  2. Run for Your Life (4:20)
  3. One in a Million (4:40)
  4. Six Feet Under (4:32)
  5. Time (5:29)
  6. Save Our Souls (5:03)
  7. The King (5:48)
  8. Fate (4:19)
  9. Seven Wonders (3:52)
  10. Angel Eyes (4:33)
  11. Heading for Tomorrow (4:55)
  12. Out from the Cold (4:50)
avatar van vielip
Verdienstelijke opvolger van het ook al prima debuut. Dezelfde lijn wordt doorgetrokken. Dat betekend dus melodic rock in optima forma! Catchy refreinen en gierende gitaarsolo's. En net als het debuut is ook deze schijf weer heerlijk geproduceerd.

Ozric Spacefolk
Wat een consistent goede band zeg. Dit is nu de derde plaat die ik van ze luister, en de band stelt me geen moment teleur.

De strakke en heerlijke combi van bluesy hardrock, heavy metal en melodieuze rock/AOR is een cocktail die voor deze band uitstekend werkt.

Denk aan Whitesnake, Gotthard, Thunder en zelfs een beetje Alice in Chains.

avatar van milesdavisjr
De opvolger van de prima eerste worp; Infinite Stargaze. En wat gaat de plaat lekker van start; een moddervette groove, fijne tempowisselingen en slepend, wat Ozric hierboven beschrijft klopt ook wel, je hoort bij Heroes de echo van Alice In Chains, hoewel subtiel gebracht. De muziek ligt zeker niet in het verlengde van de band uit Seattle, het is veel meer klassieke hardrock wat ten gehore wordt gebracht. Zo open je dus een hardrock plaatje anno 2011, de aandacht vestigen op wat komen gaat. Run for Your Life is wat klassieker van opzet maar zeker niet slecht. One In a Million steekt ook weer degelijk in elkaar. En zo bevat elke song voor de AOR liefhebber die van het steviger werk houdt voor elk wat wils. Aangezien Out from the Cold direct in het verlengde ligt van de eersteling en er stilistisch gezien bijna geen verschillen zijn is de score ook navenant. Een prima verzorgde rockschijf van (hoe kan het ook anders) Zweedse makelij.