New Order - (The Rest Of) (1995)

Alternatieve titel: The Rest Of

Rock / Dance
Label: London

1. World [Perfecto Mix] (7:27)
  2. Blue Monday [Hardfloor Mix] (8:35)
  3. True Faith [Shep Pettibone Remix] (9:02)
  4. Confusion [Pump Panel Reconstruction Mix] (10:12)
  5. Touched by the Hand of God [Biff & Memphis Remix] (10:00)
  6. Bizarre Love Triangle [Armand van Helden Mix] (8:59)
  7. Ruined in a Day [K-Klass Remix] (6:13)
  8. Regret [Fire Island Mix] (7:07)
  9. Age of Consent [Howie B. Remix] (5:23)
  10. Spooky [Magimix] (6:58)
  11. Blue Monday [Original 12" Mix] * (7:26)
  12. Blue Monday-95 [Hardfloor Vocal Mix] * (8:36)
  13. Blue Monday-95 [Andrea Mix] * (8:27)
  14. Blue Monday [88 Version] * (6:51)
  15. Blue Monday-95 [Hawtin Mix] * (8:02)
  16. Blue Monday-95 [Manuella Mix] * (7:31)
  17. Blue Monday-95 [Starwash Mix] * (5:39)
  18. Blue Monday-95 [Plutone Mix] * (6:29)
totale tijdsduur: 1:19:56 (2:18:57)
avatar van Castle
Confusion [Pump Panel Reconstruction Mix] is denk het bekendste ondergewaardeerde mix op deze plaat.
In de film Blade dansen de vampiers op deze plaat met bloed uit sprinklers, pas nog veel van dit nummer in komkommercieel nummer gehoord

True Faith [Shep Pettibone Mix] blijft een topper!!

avatar van dazzler
Deze hoefde echt niet voor mij.

Limited edities hadden een bonus disc boordevol Blue Monday mixen.

avatar van pureshores
een band als New Order heeft zich net als Depeche Mode altijd prima voor remixen geleend. Deze gescoord voor 2.50. De Hardfloor remix van Blue monday zal de bekendste remix zijn, doet gewoon waar Hardfloor om bekend stond anno 95: track wordt ondergedompeld in een acid bad en komt er als een Blue Saturday night uit.

The True Faith remix klinkt blikkerig en een typisch geval van jaren 80 dance, wel lekker om weer te horen.
De rest is goed tot matig, K Klass remix Ruined in a day is wel een toppertje

Ontdek net Confusion [Pump Panel Reconstruction mix]. Deze hoorde je een jaar of 10 geleden erg veel op feestjes, omdat ie in de film Blade zit. Heb altijd gedacht dat deze remix van Arthur Baker was, maar het zijn mij compleet onbekende producers en de plaat is al wat ouder dan ik dacht (uit 1994, volgens Discogs). Blijft een goede plaat om stevig op door te stampen, al is er van het echte New Order-gevoel weinig meer over.

Klopt, ik keek bij de verkeerde Pump Panel-release.

avatar van pureshores
de Van Helden remix van Bizarre love triangle is een beetje een ondergeschoven Van Helden toppertje, zeker geen Tori Amos/Sneaker Pimps/CJ Bolland level, maar wel een strakke remix die ik nu bij vergeten house classics toevoeg.