Ike & Tina Turner - The Hunter (1969)

R&B / Soul
Label: Blue Thumb

1. The Hunter (6:39)
  2. You Don't Love Me (3:03)
  3. You Got Me Running (3:06)
  4. Bold Soul Sister (2:38)
  5. I Smell Trouble (3:48)
  6. The Things I Used to Do (3:18)
  7. Early in the Morning (3:04)
  8. You're Still My Baby (2:52)
  9. I Know (2:32)
avatar van Angelo
Het verblijf van Ike & Tina Turner bij het Blue Thumb label was misschien voor korte dure, maar de twee albums die ze voor dat label maakten, Outta season en The hunter, mogen berekend worden tot het beste werk van (Ike &) Tina Turner. Dat terwijl beide albums relatief gezien weinig (lees: geen) commercieel succes verwierven. De titeltrack en tevens album opener zet al gelijk de toon en laat onvervalste rhythm and blues horen, tevens wordt duidelijk dat dit duo ook het rock genre niet schuwt.

Toch is het vooral rhythm en blues ten top dat dit album uitademt. Het is zo'n album dat het gevoel opwekt dat je je bevindt in zo'n rokerige nachtclub met louche typetjes waarbij het vooral de zangeres is die zorgt voor een aangename ambiance. Een mooie muzikale uitzondering op dit album is Bold soul sister dat een partijtje smerige funk laat horen met uithalen van mevrouw Turner waar menig zangeres slechts van kan dromen. Ieder nummer op dit album is moddervet (maar vooral het nummer dat dit album mag afsluiten, I know, steelt de show vanwege de volle overgave waarmee dit nummer wordt gebracht). De begleiding draagt daar voor een groot deel aan bij, en niet in de laatste plaats -uiteraard- de stem van Tina. Dat Tina Turner een bijzonder veelzijdige stem had, wordt hier wederom bewezen.

Neem dit album als voorbeeld en je begrijpt wat ik bedoel. De hoesfoto vind ik overigens ook erg mooi.

avatar van E-Clect-Eddy
Ben het met Angelo ^ hierboven eens, de albums die Ike & Tina maakten voor het Blue Thumb label maakte zijn zeer aan te bevelen. Heb het geluk heruitgave's daarvan te hebben met andere hoezen.

Electric Blues, Rhythm & Blues, Soul, Funk > aldus Discogs

Bold Soul Sister is het enige nummer dat Ike & Tina zelf hebben geschreven, de rest zijn covers.

Geproduceerd door Blue Thumb oprichter / eigenaar Bob Krasnow

Sinds kort staat deze met nog een paar Capitol albums online.