ABBA - I Love ABBA (1984)

Zweden
Label: Atlantic

1. Cassandra (4:49)
  2. The Name of the Game (3:52)
  3. Should I Laugh Or Cry (4:26)
  4. Our Last Summer (4:20)
  5. I Do, I Do, I Do, I Do, I Do (3:17)
  6. Chiquitita (4:36)
  7. Adante Adante (4:39)
  8. I Have a Dream (4:42)
  9. My Love, My Life (3:52)
  10. I Wonder (Departure) (4:32)
  11. One Man One Woman (4:31)
  12. Slipping Through My Fingers (3:56)
  13. Fernando (4:14)
  14. Eagle (3:36)
avatar van Madjack71
Een van de vele verzamelaars van ABBa, ongetwijfeld en ws. ook eentje met de lelijkste hoes..ook ongetwijfeld. Daarnaast is het een verzameling met toch ook wel een aantal nummers die niet direct op een compilatie verwacht zou worden; Cassandra/Should I Laugh Or Cry/Adante Adante om er een paar te noemen. In die zin schijnt het ook diens licht op de wat mindere bekende composities van dit viertal. Maar over het geheel zijn het toch wel de grote hits en kleiner bekender werk, die tot het mooist gerekent kan worden. Pas op het eind van hun samenwerking werden de albums ook in zijn geheel wat interessanter. Dus leuk voor de liefhebber/verzamelaar, maar voor anderen is er genoeg te kiezen.

avatar van sq
sq
Leuk voor de verzamelaar. Dat ben ik dus. Deze schuif ik daarom vandaag als 11e ABBA-Lp mijn verzameling in, en anders dan Madjack71 vind ik de hoes juist erg leuk. Blijkbaar voor de Amerikaanse markt gemaakt (met alleen releases in US, Mexico en Canada) is dit inderdaad niet een standaard verzameling. Mij valt op dat zorgvuldig is gekozen voor de meer hymne-achtige composities, en alle uptempo/dance hits ontbreken (denk Waterloo, Does Your Mother Know, Voulez Vous, Gimme Gimme Gimme, Honey Honey, Dancing Queen, Mamma Mia). Dat maakt het een bijzonder prettig luisterbaar verzamelalbum. Je zou willen dat 'Arrival' erbij stond.