Briana Corrigan - When My Arms Wrap You Round (1996)

1 stem

Label: East West

1. Love Me Mow (3:45)
  2. Fool (3:41)
  3. Now You Talk (3:49)
  4. Come to Me (4:21)
  5. I Put My Arms Out for You (4:56)
  6. Simply Beautiful (4:53)

met Will Oldham

7. Some Big, Big Truth (5:04)
  8. Back of My Hand (5:05)
  9. Miss America (3:37)
  10. The Leave Taking (4:24)
  11. Grounded (4:57)
  12. The Man Is Dead (2:15)
  13. Nicotine * (2:57)
  14. Feather in My Cap * (2:56)
  15. When * (2:45)
  16. For Home * (2:31)
Nog geen stemmen of mededelingen bij dit album. Omdat alle cd kasten bordevol zitten weer wart aan het herorganiseren en kwam dit album tegen. Op Amazon en Ebay worden er forste bedragen voor betaald . maar bij Discogs kun jet al voor een klein prijsje krijgen.
Briana Corrigan is bekend van The Beautiful South, waar ze een aantal jaren in heeft gezeten en ook heeft gezongen.
Ze is uiteindelijk vertrokken en dit is haar eerste wapenfeit. Een solo album geproduceerd door Mike Hedges enn dat is niet de eerste de beste. Hij heeft albums van Siouxsie , the Cure en Bauhaus geproduceerd.
Nu heeft deze muziek daar weinig mee te doen. Dit is eerder wat lieflijke folk-pop, goed uitgevoerd. Je mpoet wel wat kunnen tegen de meisjes stem van Briana, maar verder is het album goed geproduceerd. Het is net wat ik apprecieer, ik erger me er niet aan, maar kan er ook niet erg enthousiast van worden. Dus niet echt mijn smaak.
Desalniettemin hoor ik wel dat het kwalitatief best in orde is. En zeker een aantal meer akoestische nummers (o.a. Simply Beatiful met Will Oldman!!) kunnen me zeker wel bekoren.
Briana is na het album terug gegaan naar Ierland met haar man, is weer gaan studeren en is afgestudeerd en pas in 2012 is er een ander album uitgegeven.
Toch maar drie sterren.