Memphis - Here Comes a City (2011)

Canada
Label: Arts & Crafts

1. Here Comes a City
  2. Apocalypse Pop Song
  3. I Want the Lights on After Dark
  4. Five Loops
  5. What Is This Thing Called?
  6. I Am the Photographer
  7. Reservoir
  8. Wait!
  9. Way Past Caring
  10. m+e=me
avatar van nognooit
Mooie dromerige pop liedjes van Memphis.
Waar ik hun debuut uit 2004 niet zo heel sprekend vond, weet deze plaat mij te raken.
De vertrouwde zangstem van Torquil Campbell (o.a. van Stars en zijn solo project Dead Child Star) werkt prachtig bij de gitaar en subtiele beats. Het straalt iets zomers uit, iets verfrissends.

Een mooi moment is ook het nummer Reservoir. Een instrumentale break op het album, die bij mij de associatie brengt van een zomerse avond aan het pootje baden bij een kabbelend beekje.

Mijn eerste stem was drie en een halve ster, maar ik heb dit toch verhoogd naar vier volle sterren.
Prachtig album die ik iedereen van harte wil aanraden.