Phillip Goodhand-Tait - I Think I'll Write a Song (1971)

1 stem

Label: DJM

1. I Think I'll Write a Song (3:02)
  2. Who Laid Your Living Down (2:14)
  3. In the Old Country (3:30)
  4. Oh Rosanna (2:50)
  5. Cold Night (2:19)
  6. Sunrise Sunset (4:32)
  7. Silverwing (5:24)
  8. Jingle Jangle Man (3:45)
  9. Parent's Eyes (2:34)
  10. Medicine Man (4:35)
  11. Drink in the Sunshine (1:42)
  12. That's Why a Woman Needs a Man * (4:38)
  13. I Didn't Know Myself * (3:28)
  14. Everyday * (2:47)
avatar van echoes
Eindelijk dan gevonden als download via z'n website. De plaat waar het trio Brew (Andrew Latimer, Andy Ward, Doug Ferguson) als band op meespeelt met toetsenist/zanger Phillip Goodhand-Tait. Brew zou hierdoor de hint krijgen dat een toetsenist hun sound prima zou aanvullen en middels een advertentie in Melody Maker vonden ze later dat jaar Peter Bardens en werd mijn favoriete bandje compleet. Zo werd Camel geboren.

Op deze plaat dus de eerste opnamen van de band die Camel zou worden. En ik moet zeggen, de drumsound van Andy Ward is al goed te herkennen en Latimer speelt al een paar leuke solo's. Daarbij is mr. Tait een prettige zanger en dat alles maakt dit tot een genietbare plaat.

Absoluut een aanrader voor de Camel-fan!

avatar van habada
Er is cd box uit met 4 albums