Ladytron - Witching Hour (2005)

Electronic / Pop
Label: Rykodisc

1. High Rise (4:57)
  2. Destroy Everything You Touch (4:40)
  3. International Dateline (4:20)
  4. Soft Power (3:30)
  5. Cmyk (2:53)
  6. Amtv (5:23)
  7. Sugar (1:48)
  8. Fighting in Built Up Areas (4:05)
  9. The Last One Standing (3:15)
  10. Weekend (4:01)
  11. Beauty*2 (4:27)
  12. White Light Generator (4:03)
  13. All the Way (4:10)
avatar van Onderhond
1,5
Laatste kans gegeven en International Dateline blijft voor mij een echt eiland. Leuk om te merken aangezien ik me mn vorige commentaar niet meer kan herinneren.

Men denkt uiteindelijk maar wat men zelf wil, maar ik heb er in ieder geval één erg leuke track aan overgehouden. Naast ABBA deed het me trouwens ook wat denken aan de Pet Shop Boys. Finale score is 1.5*

avatar van notsub
Deze CD heb ik opgepikt, nadat ik Ladytron in het voorprogramma van Nine Inch Nails heb gezien. Er was een aardig contrast tussen beide bands. Waar NIN alle energie eruit gooit, houdt Ladytron het allemaal erg relaxed. Deze CD is lekker om naar te luisteren en sommige liedjes blijven erg makkelijk hangen.

JustaRascal
Luister ook is naar het album van (voormalig??) bassist van Ladytron, Pop levi. Verdiend wel wat aandacht.

avatar van Djarune
International Dateline en vooral Soft Power zijn echt geweldige tracks! Dit album is net wat frisser dan de vorige 2, wat ik persoonlijk wel fijn vind.

Mordor
Voor International Dateline alleen al een 3,5 de rest sneeuwt daarbij een beetje onder.

avatar van winterstorm
Leuk, al klinkt het wel erg Brits (vraag me niet om dit precies te omschrijven). De vocalen op sommige nummers, zoals 'The last one standing' roepen sterke flashbacks op aan het al even Britse 80's-bandje The Primitives.

avatar van Shinobi
Toch wel een lekkere elektronische album om naar te luisteren.
Ik werd eigenlijk door de film Mammoth aangespoord om naar Ladytron te gaan luisteren aangezien hun op de soundtrack te horen waren.

En ik moet zeggen het klinkt wel goed, sommige nummers wat beter dan de anderen. Maar hier kun je je zeker mee vermaken.

3, 5 Sterren van mij.

avatar van Djarune
wel leuk dat trouwens het grote publiek in Nederland Ladytron totaal niet kennen terwijl ze iedere zondag om 19.00u bij de NOS "Destroy Everything You Touch" horen

avatar van brooklyn
Djarune schreef:

Klopt. Begin moest ik daar ook wel om lachen. Tegenwoordig erger ik me aan 'elke keer weer dat nummer' Geweldig nummer los daarvan trouwens

avatar van Killeraapje
Vandaag de film Mammoth gezien en daar zaten drie tracks van dit album in die ik allemaal geweldig vond. Ben toch wel erg blij dit bandje gevonden te hebben.

avatar van wibro
Dit schreef ik o.a. in mijn recensie op MovieMeter over de film Mammoth (2009) van Lukas Moodysson;

Dat deze film ondanks de genoemde minpunten van mij toch een ruime voldoende krijgt komt voor een groot gedeelte door de geweldige soundtrack van oa Ladytron.

"Destroy everything you touch today
Destroy me this way
Anything that may desert you
So it cannot hurt you"

Schitterend!

Wat een mooie soundtrack al niet kan doen.

Nu verder over dit album;
Vandaag voor de derde keer beluisterd en wat een ontzettend mooie muziek is dit. Dit is echt top. Behalve "Destroy everything..". vind ik ook "The Last One Standing" en "Week-end" ontzettend mooi, maar eigenlijk zijn het allemaal mooie nummers die op dit schitterende album staan. Toch maar zo snel mogelijk die andere albums van deze band beluisteren.
Voorlopig 4½ ster met kans op verhoging.

avatar van pompompom
Fijne cd, helaas gisteren pas ontdekt!

avatar van Tim Hendriks
Het album start met het nummer “High Rise”. Geen superspannende song, maar wel een aardige intro. Het 2de nummer is gelijk een stuk knallender en je krijgt meteen zin om je cd-speler op repeat te zetten. Destroy Everything You Touch, een van “de” songs op dit album. Naast Destroy Everything You Touch kan ik persoonlijk erg genieten van het nummer Beauty2. Dit nummer is een stuk rustiger dan de andere songs, maar een heerlijk nummer. Er zitten wat nummers tussen die iets langdradiger zijn, zoals Weekend, maar dat kan de pret niet drukken. Een andere uitschieter is “Last One Standing”. Deze melancholische song klinkt ook weer heerlijk. Iets wat ook wel opgaat voor het nummer “Sugar”.
Kortom een heerlijke catchy plaat van deze synthesizer band van over de Noordzee.

avatar van Sanvean
Zelf ben ik niet iemand die continu bewust op zoek gaat naar nieuwe muziek, maar ik sta uiteraard altijd open voor leuke nieuwe muziek die ik meestal toevallig tegen kom (meestal via films of series).

Ladytron kwam ik tegen via eerder genoemde Zweedse film van Moodysson, en ben meteen maar op zoek gegaan naar de muziek uit de film. Net als bij bijvoorbeeld bij With Every Heartbeat van Kleerup vs. Robyn in de film Boy A (geweldige scène op de dansvloer trouwens, meen ik me te herinneren), was ik hier meteen danig geïntrigeerd door de geweldige muziek van wat dus Ladytron bleek te zijn.

Uiteindelijk twee albums opgezocht, waaronder dus deze, met een paar songs uit die film. Erg toffe muziek, lekker vlot in het gehoor, heerlijk up-tempo, beetje donker, dus goed te behappen voor een (voornamelijk/voorheen vooral) rock/metal/gothic/electro-liefhebber zoals ik.

Beste songs zijn voor mij Destroy Everything You Touch, het lekker vlotte Sugar en het schitterend ingetogener Beauty*2.

Mooiste song van Ladytron echter vind ik tot nu toe (veruit) Versus, ook uit de film, van het album Velocifero. Wat een super geweldig nummer, ook leuk gezongen door zowel mannelijke als vrouwelijke bandleden.

Ladytron is ook heerlijke muziek om mee te hardlopen trouwens, probeer maar eens.

avatar van Hanszel
kan ik 'soft power' zes sterren geven? ****** Geweldig! De rest blijft ook na al die jaren fier overeind staan. Prachtplaat!