Jim Croce - I Got a Name (1973)

Label: ABC

1. I Got a Name (3:12)
  2. Lover's Cross (3:03)
  3. Five Short Minutes (3:35)
  4. Age (3:49)
  5. Workin' at the Carwash Blues (2:31)
  6. I'll Have to Say I Love You in a Song (2:33)
  7. Salon and Saloon (2:32)
  8. Thursday (2:26)
  9. Top Hat Bar and Grille (2:50)
  10. Recently (2:34)
  11. The Hard Way Every Time (2:29)
  12. Chain Gang Medley * (4:28)
avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Prachtig album van een veel te vroeg overleden persoon. De nummers zijn gewoon weer lekker 'Jim Croce' achig, wat staat voor lekker toegankelijke tracks die makkelijk te beluisteren zijn en lekker in het gehoor liggen. De afwisseling van enerzijds up-tempo nummers en anderzijds zijn iets langzamere ballad type songs zit weer helemaal snor op dit album evenals Croce's kapsel op de hoes.

Ik geef dit album 4* omdat ik een kritiek puntje heb wat dit album niet zijn beste maakt: het is weer een beetje meer van hetzelfde. Hiermee bedoel ik: dit album lijkt toch weer een beetje een aftreksel van voorgaande albums. Niet dat het album slecht is, oh nee verre van dat, maar het is wel jammer, want ik denk dat Jim Croce gewoon wel meer in zijn mars had als artiest. Helaas kunnen we dit nooit meer te weten komen, dus zullen we het doen met zijn vroeg tijdig afgeronde euvre.

Een prima album met heerlijke relaxte tracks. Ik ben vooral onder de indruk van de "slow" songs van Jim Croce.