Rue Royale - Guide to an Escape (2011)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Guide to an Escape (4:08)
  2. Halfway Blind (3:37)
  3. Flightline (3:12)
  4. Get Me Standing (3:59)
  5. Blame (4:07)
  6. Knocked Back to the Start (3:20)
  7. Crater (3:38)
  8. Meant to Roam (4:31)
  9. We'll Go on Alright (3:58)
  10. Foreign Night (4:10)
  11. The Search and Little Else (3:00)
avatar van WJW
WJW
Ik heb gisteren de handgemaakte en gesigneerde pre-order binnengekregen, en... Naast het feit dat er op een leuke en persoonlijke manier van hen aandacht gegeven is aan deze release klinkt het album bij de eerste luisterbeurten erg fijn. Vooralsnog 4 sterren.

avatar van Thonie
3 maart naar de cd presentatie in Vera Groningen. ben erg benieuwd..

avatar van dafit
Rue Royale geeft morgen (23 maart) een gratis optreden in Utrecht. Alleen even aanmelden op www.twijfelengeloof.nl

avatar van WJW
WJW
dafit schreef:

Klopt, ik ga er morgen heen!

Erg fijne plaat dit. Mooie rustige popliedjes met een folk-inslag. Leuke hoes ook.

avatar van Madjack71
Idd. een mooie hoes. Ik houd daar wel van, een hoes die weet aan te spreken en zelfs mij nieuwsgierig maakt hoe de muziek zal zijn. Een prettig tweestemmig folkachtige sfeer, die vooral in het begin heel aangenaam klinkt. Halverwege zakt het m.i. iets in, om tegen het eind weer wat aan sfeer terug te pakken.

WJW schreef:
Ik heb gisteren de handgemaakte en gesigneerde pre-order binnengekregen

Ik kan geen enkele gangbare site vinden waarop ik deze cd kan bestellen. Zonde, want het is een heerlijk plaatje.

Doet me qua zang en sfeer een beetje denken aan Midlake.Vooral Flightline klink Midlake'ish.

avatar van michelweber
alpeko schreef:

CD is te bestellen via de webshop (ook gewoon in de winkel) van Plato en Concerto.

michelweber schreef:

Dank je. Deze en de voorganger zijn besteld.

avatar van alpeko
Ik kreeg vandaag deze CD en de voorganger van Rue Royale binnen in een handgeschreven enveloppe. Ben nog nooit zo blij geweest met wat cd's. Wat een huisvlijt. Er stond al wel bij dat het handmade was, maar had geen idee wat ik mee daarbij moest voorstellen. Nu wel. Handgestikte hoesjes, zelf geprint, voorzien van handtekening en eigenhandig in elkaar gezet . Zo aandoenlijk.

avatar van RoyDeSmet
Ik heb ze gisteren live gezien en daarna beide CDs gekocht.
Wat me live al opviel en op de plaat ook zo is, ze zijn eindeloos goed in het herhalen van zinnen.
Tot het vervelende aan toe.

Toch is het hele mooie muziek. Een beetje een wat volwassenere versie van Angus & Julia Stone, daar doet het me aan denken.
De muziek zit mooi in elkaar en de liedjes zijn goed.
Maar na een tijdje heb je het wel weer gehoord.