Clifford T. Ward - Mantle Pieces (1973)

Label: Charisma

1. Scullery (2:28)
  2. Not Waving-Drowning! (3:46)
  3. Are You Really Interested? (4:01)
  4. A Sad Cliché (3:17)
  5. To an Air Hostess (4:25)
  6. All Modern Conveniences (4:36)
  7. Wayward (3:44)
  8. Screen Test (5:10)
  9. For Debbie and Her Friends (3:20)
  10. Tea Cosy (4:32)
avatar van jorro
Een album vol met (te) lieve liedjes. Nee dit is zeker geen topper. Na 5 van die liedjes zijn de zakdoeken op. Ik heb het toen opgegeven in elk geval. Een heel album trek ik niet, dus geen stem.
Wel sneu. zo'n album met 1 stem en nu ook 1 bericht.
Het heeft om mij onbekende reden de jaarlijst van Oor 1974 gehaald (46e). Ja, omdat Jim van Alphen het als nummer 11 in zijn lijstje had staan.

Nou zo een leuk geschreven recensie van Joro vraagt om een reactie. Inderdaad niet zijn beste album, maar er staan toch genoeg pareltjes op (muzikaal en tekstueel) om een hogere score te rechtvaardigen. Wat dacht je van Scullery, Not waving- drowning, To an air hostess, For debbie and her friends en Tea cosy? Luistermuziek in optima forma van een zeer ondergewaardeerde componist zanger. Bij CTW zit het in alle details. Of zoals Justin Hayward zei: een componist die in zijn liedjes woorden kan gebruiken als scullery of wherewithal heeft mijn volledige aandacht.