Seasons' End - Moments in Life (2011)

Japan

met Jas Mace en Thurro

12. Comes Around

met El da Sensei en Internal Quest

avatar van thgryda
Mmm cover en gastartiesten spraken me wel aan, eens uitchecken

avatar van Rhythm & Poetry
Nujabes-achtige muziek, fijn, maar dan moet je wel echt heel goed zijn wil dit soort muziek niet 13 in een dozijn worden. En om heel eerlijk te zijn: heel goed is Seasons' End niet. Een slap aftreksel van de Japanse leermeester zou ik het niet willen noemen, maar het is wel allemaal aan de voorspelbare en saaie kant. Bovendien werkte Nujabes samen met de beste rappers en dat zijn de MC's die op deze plaat verschijnen niet. Ze rappen met passie, zeker, maar zijn geenszins te vergelijken met bijvoorbeeld Substantial of Cise Star. Soulstice zijn bijdrage is denk ik zelfs de slechtse rap die ik in tijden heb gehoord.

avatar van thgryda
Ik wou em net gaan beluisteren, maar dan luister ik liever sims nog een keer

avatar van Silky & Smooth
Zou het gewoon doen! Op het eerste gehoor klinkt het wel fijn. Vind het beter dan Rob doet overkomen.

avatar van Silky & Smooth
Ik vind dit echt wel heerlijke muziek. Misschien wat overeenkomstig met Nujabes en natuurlijk niet van dat niveau, maar wel van een redelijk hoog niveau. De producties zijn kalm en dromerig. De onbekendere rappers zijn enthousiast en passen goed bij de beats. Het is gewoon een fijn album van een artiest die wel gecontracteerd zou mogen worden bij Hydeout.

(En Rob, je mag mij die andere 12 albums van dit 13-in-een-dozijn-album wel geven. Als ze zo klinken als dit... )

avatar van Rhythm & Poetry
Denk dat je de meeste wel kent, check voornamelijk het label Goon Trax (of andere, vergelijkbare labels) en dan de albums die ik lage cijfers geef. Het is me een waar genoegen.

Rene1979
En wat is er mis met Goon Trax? Ik ken misschien 1 of 2 mindere releases van dat label. En ik vind dit ook niet een 13 in een dozijn album. Gewoon weer lekker Jazzy... Ga ook helemaal met je mee Silky

avatar van thgryda
Ik vind dit ook wel lekker, ben dan ook voor jazzy hip hop. Maar ik snap R&P wel in deze (bij bop alloy vond ik dat bijvoorbeeld dan weer niet), het klinkt allemaal wel een beetje eentonig. Nu bij bop alloy bleef ik aandachtig door een 4 tal uitschieters, en leerde ik het hele album apprecieren. Dat mis ik hier wel. Maar de producties zijn individueel uitstekend en vormen een mooi geheel, de mcs vind ik voorlopig niet erg bijzonder. Als ik nu zou stemmen zou ik wellicht een twijfel 3.5 geven, maar dit is wel zo een plaat die je pas kan beoordelen na 10 a 20 luisterbeurten. Ofwel groeit hij naar een 4 ofwel daalt hij naar een 2.5 a 3. Maar ik denk eerder aan een 3.5 a 4 aangezien ik wel te vinden ben voor dit soort hip hop... Al is het lang geen Nujabes

Nu goed misschien dat ik dit binnen een maand dus saai ofwel briljant of gewoon degelijk vind. Maar nu klinkt het toch wel lekker al helpt het wel dat ik eerst Lupes gedrocht van een album heb beluisterd

avatar van Silky & Smooth
Camera Lights is echt heerlijk!

avatar van toris
Dit is gewoon een lekker plaatje. Het is duidelijk waar hij zijn inspiratie vandaan haalt, en hij komt ook een beetje in de buurt. Het is nergens echt geniaal, maar het hele album lang ligt Moments in Life goed in het gehoor.