Art Farmer - Something to Live For (1987)

Jazz
Label: Contemporary

1. Isfahan (7:23)
  2. Blood Count (6:06)
  3. Johnny Come Lately (5:36)
  4. Something to Live For (6:05)
  5. Upper Manhattan Medical Group (7:04)
  6. Rain Check (6:42)
  7. Day Dream * (5:12)
avatar van Dardan
Wat vullen Art Farmer en Clifford Jordan elkaar toch ontzettend goed aan op dit album! De speelstijlen gaan als van nature zo perfect over in elkaar en brengen elk nummer op een fantastische manier. Johnny Came Lately is een dijk van een compositie die hier naar een nieuwe hoogte getild wordt: wow! Met deze ritmesectie daarbij - door mijn eigen onwetendheid ken ik eigenlijk nog geen enkele van hen jammer genoeg - klinkt dit als een geöliede machine en rolt elk nummer er moeiteloos uit. Die paar keer dat James Williams aan bod komt is het ook een schot in de roos. 1987 moet het jaar van de Strayhorn-geïnspireerde albums geweest zijn (Zie ook Sempre Amore door Mal Waldron & Steve Lacy).

avatar van Sandokan-veld
Jaaah, heerlijke plaat!