Conquering Animal Sound - Kammerspiel (2011)

Pop / Electronic

8. Tracer (4:03)
  9. Neanderthal (2:44)
  10. Giant (3:41)
  11. Ira (4:25)
Sympathiek duo dat ook live zeer de moeite waard is (gezien op de Affaire). Op de officiële website staan een paar leuke filmpjes en ze beschrijven zichzelf als volgt:

Conquering Animal Sound is Anneke Kampman and James Scott, residents of Glasgow City, UK. We met at University, and have been playing together since November 2008. Beginning with two loop pedals, a harp, a toy keyboard and some microphones, we’ve let our sound and ideas grow with various instruments, hardwares, softwares, and just whatever comes to hand. Many people have been really good to us, lots of people have asked us to play shows, and some of them have even been far away.

4* met als positieve uitschieters Bear en Gaint

avatar van UrbainAlpain
Ik heb ze vorige week life gezien en dat viel me vreselijk tegen. Het Schotse elektronicaduo (James Scott en Anneke Kampman) had duidelijk z’n dag niet. Aan het weer zal het niet gelegen hebben, want waar wij hier af en toe een bui moeten trotseren, regent het in hun thuishaven Glasgow permanent.

Ze hadden een klanktapijt opgerold en in hun laptop gestopt, maar dat tapijt bleek verre van af. James Scott stak ter plekke allerhande nieuwe instrumentale loops en klanken in de Apple en Anneke Kampman voegde daar onbestemde vocale uithalen aan toe. Het kan een eerbetoon aan Steve Jobs zijn geweest, maar beiden stonden meer dan eens gezamenlijk danig geconcentreerd over hun Apple gebogen dat ze blijkbaar gladweg vergaten dat er toeschouwers in de zaal aanwezig waren. ’t Klanktapijt werd dan wel alsmaar breder, maar ik bleef dezelfde monotonie ervaren.

Op de momenten dat Anneke Kampman knopsgewijs niets te prutsen had, keek zij wel eens het publiek in, maar van echt contact was eigenlijk nooit sprake. Kampman heeft nochtans een mooie stem met een timbre dat me soms aan Björk deed denken. Maar die stem kwam nooit helemaal tot z’n recht omdat de laptop hard z’n best deed om wasmachine, droogkast, staafmixer en grasmachine tegelijk te zijn. ’t Klinkt misschien wat overdreven, maar u begrijpt ongetwijfeld wat ik bedoel.