High on Fire - The Art of Self Defense (2000)

Label: Tee Pee

1. Baghdad (5:15)
  2. 10,000 Years (7:53)
  3. Blood from Zion (4:55)
  4. Last (6:36)
  5. Fireface (8:35)
  6. Master of Fists (10:06)
avatar van cornucopia
Nadat Sleep uit elkaar viel zijn de heren hier maar verder gegaan... Lage, trage, donkere buldozermuziek. Ik vind het gaaf!

avatar van robbizzel
Geweldig debuut, Matt Pike voorman van het briljante Sleep gaat vrolijk verder met z'n nieuwe project High On Fire wat uiteindelijk 1 van de betere stoner/metal/trash bands blijkt te worden. Dit debuut knalt er meteen flink in en gaat op dezelfde tour verder als Sleep, alleen dit keer wordt er wat meer tempo in de ronkende zware gitaarriffs gebracht onder begeleiding van een geweldig groovende drummer waardoor je gewoon niet meer stil kan zitten. Elk nummer is geweldig maar Baghdad en Fireface springen er misschien nog wel iets boven uit!

avatar van [WZ]
Roadburn 2013 baby!
Spelen ze hem in zn geheel!