The Union - The Union (2010)

Label: Payola

1. Watch the River Flow (4:42)
  2. Easy Street (4:20)
  3. Saviour (3:59)
  4. Step Up to the Plate (3:50)
  5. Holy Roller (3:53)
  6. You Know My Name (5:10)
  7. Come Rain Come Shine (4:10)
  8. Black Monday (4:13)
  9. Amazon (4:28)
  10. This Time Next Year (3:43)
  11. Lillies (3:55)
  12. The Space Between (5:52)
  13. Every You Want * (4:25)
  14. Holy Roller [Acoustic] * (3:47)
Ozric Spacefolk
De voortzetting van Thunder, maar dan zonder Danny Bowes op zang, maar met Peter Shoulder (Winterville).

Erg Thunder-achtig, maar toch anders, omdat Peter Shoulder toch een echt ander stemgeluid heeft dan Danny Bowes.

avatar van Insignificance
Ook een prettige stem. Heeft wel wat weg van Chris Cornell.

avatar van vielip
Chris Cornell lijkt het soms inderdaad wel aardig op. Niettemin een zeer verdienstelijk debuut! Ga er maar aanstaan; jaren succesvol geweest met Thunder en daar ook zo'n beetje de hoofdverantwoordelijke als het op songs schrijven aankomt. Zie dan maar eens te voorkomen dat je volgende band er niet naar klinkt. Is bijna onmogelijk lijkt mij. Toch slaagt Morley erin om er een eigen smoel aan te geven. En inderdaad, daar is Shoulder erg belangrijk bij.
Heerlijk ouderwetse (hard)rock album. Had van mij af en toe wel iets meer vaart in gemogen maar wie weet is dat op de tweede wat meer in evenwicht.

avatar van Brutus
Onbegrijpelijk, dat het bonusnummer Every you want niet op het reguliere album staat.
Ik had Easy Street, Holly Roller of Saviour er af gelaten.