Bourgeois Tagg - YoYo (1987)

Label: Island

1. Best of All Possible Worlds (3:56)
  2. Cry Like a Baby (3:26)
  3. Pencil and Paper (4:03)
  4. Out of My Mind (4:04)
  5. 15 Minutes in the Sun (3:46)
  6. Waiting for the Worm to Turn (4:05)
  7. I Don't Mind at All (2:33)
  8. What's Wrong with This Picture (4:24)
  9. Stress (3:41)
  10. Coma (4:14)
Hendrik68
Vanmiddag schoot ineens de naam Bourgeois Tagg door mijn hoofd. Geen idee meer wat dat voor een band was, maar toen ik het hier intikte bleek niemand nog een bericht bij deze band te hebben geplaatst. Toen maar eens You Tube geraadpleegd en ja hoor. I don't mind at all kende ik en velen van jullie vast ook nog wel. Ik heb de rest ook grotendeels kunnen vinden. Dat dit de laatste CD is die hier vermeld staat is volkomen logisch, Want veel jaren tachtiger kun je het niet verzinnen. Bloedcommerciele synth rock die je veel aan Miami Vice doet denken. Af en toe zit er een redelijk nummer bij, maar ik vind het niet gek dat deze band in de vergetelheid is geraakt. Het is zo overgeproduceerd en de composities zijn zo flinterdun dat het zeer snel verveelt.

@Hendrik68: dan raad ik je toch met klem aan om bij gelegenheid, en als je hem nog kunt vinden, eens te luisteren naar het naar hem zelf vernoemde solodebuut van Brent Bourgeois uit 1990. Dat is werkelijk een prachtplaat met juweeltjes van rock, beetje funk, beetje soul, maar stukken 'dieper' en wat rauwer dan Yoyo.