Godflesh - Cold World (1992)

Alternatieve titel: Slateman / Cold World

Label: Earache

1. Slateman * (5:58)
  2. Wound '91 * (4:26)
  3. Cold World (5:28)
  4. Nihil (5:56)
  5. Nihil [Total Belief Mix] (5:38)
  6. Nihil [No Belief Mix] (5:37)
avatar van B.Robertson
Twee EP's uit '91 hier samengevoegd op één album. De band koos er voor om na de Slavestate EP meer losse nummers uit te brengen, en niet om de krachten te bundelen op het album Pure.
Slateman is een uitstekend nieuw nummer en zoals te verwachten erg log.
Wound '91 is een heropname van een bonustrack van Streetcleaner. Niet hun beste nummer maar voor de fans wel de moeite waard. De nummers zijn ook uitgebracht als bonustrack van Slavestate.
Cold World stamt uit dezelfde tijd als de opnames van Pure. Het titelnummer is wederom uitstekend, ditmaal met een vleugje melodie in hun muziek. De geluidskwaliteit komt extra goed naar voren op EP. Nihil is ook weer een sterk nummer. Er staan wel mindere tracks op het album Pure. Die remixen van Nihil moet je van houden. Niet mijn smaak maar het gaat toch vooral om de originele tracks.