The Warlocks - The Phoenix Album (2002)

Label: Birdman

1. Shake the Dope Out (4:22)
  2. Hurricane Heart Attack (5:36)
  3. Baby Blue (3:59)
  4. Stickman Blues (3:48)
  5. Cosmic Letdown (9:26)
  6. The Dope Feels Good (4:14)
  7. Moving and Shaking (3:33)
  8. Inside Outside (7:41)
  9. Stone Hearts (7:05)
  10. Oh Shadie (14:17)
avatar van Memphis
Aardige plaat van een band die vergelijkbaar is met de Dandy Warhols. Leuke popnummers en lekker lange trippy nummers

Donny Tourette
Wat een suf gemiddelde zeg. Uitstekende plaat van een uitstekende band.

avatar van wakingdream
iemand op last fm zei tegen me dat als ik slowdive leuk vond dit ook maar eens moest checken. Ik vind dat dit vrij weinig heeft te maken met Slowdive, maar tis wel lekkere muziek. Ik vind het meer in de richting van Spacemen 3 ofzo =)

avatar van TJN
TJN
Dit vind ik een geweldige dope plaat. Dit album zuigt en verlangt naar meer. Ik gebruik niet, maar van deze plaat word ik op slag verslaafd. De Dandy Warhols vind ik absoluut geen goede vergelijking, deze groep is meer gedreven, losbandig en balanceert op de rand, waar de Dandy Warhols gedistingeerd van wegblijven. Ook leuk maar toch net even anders. Het doet me eerder denken aan The Royal Trux, een vleugje Black Crowes en heel veel dope.

avatar van blonde redhead
Dit is idd erg op het randje maar wel aan de goede kant. Geweldig album. En idd ik krijg wel weer zin om wat te gebruiken als je deze plaat hoort. Maar dat zal ik ook maar laten. Lol.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Lekkere slow psychedelische rockplaat, niet zo sterk als genre genoten The Black Angels maar zeer zeker niet verkeerd. Goeie zanger en een broeierige sfeer zorgen voor een lekker uurtje muziek.

Mijn hoes van het album is wel anders.

avatar van robbrouwer58
Eentonige drens in Baby Blue is effectief meeslepend.

avatar van Michiel Cohen
Yep, dat is een 4 sterren album.