Gentleman - Journey to Jah (2002)

Duitsland
Reggae
Label: Sony

1. Dem Gone (4:02)
  2. Ina Different Time (3:49)

met Jahmali en Daddy Rings

7. Man of My Own (3:50)

met Morgan Heritage

8. Leave Us Alone (3:25)
  9. Long Face (3:54)
  10. Younger Generation (4:46)

met Luciano en Mikey General

11. Dangerzone (4:09)
  12. Empress (4:08)
  13. Fire Ago Bun Dem (3:57)

met Capleton

14. Jah Ina Yuh Life (3:45)
  15. Children of Tomorrow (4:43)

met Jack Radics

Sterk reggea-album. Echt veel gedraaid dit jaar (vooral in de zomer natuurlijk). Ondanks dat Gentleman een Duitser is klinkt hij heel Jamaicaans. Ik was aangenaam verrast! Vind deze denk ik nog beter dan de opvolger.

avatar van fabblwaps
Ik luister deze nu voor het eerst na een lange winter weer eens en klinkt weer erg lekker. Ik ben nu bij mijn favoriete nr. Leave Us Alone, als ik 'm uitgeluisterd heb volgt een cijfer. Wel jammer trouwens dat de bas op Leave Us Alone niet wat harder is.

avatar van Motivation
Persoonlijk ben ik niet zo'n grote fan van reggae, tenmiste, ik heb me er verder nooit in verdiept, dit album heb ik gekocht nadat ik hem bij de free record shop zag liggen, ik heb hem even geluisterd daar en het klonk erg goed. Het bevalt goed, de nummers zijn heerlijk, luistert lekker weg. 3,5*