Jeff Beck - Rock 'N' Roll Party (2011)

Alternatieve titel: Honouring Les Paul

Label: ATCO

1. Double Talkin' Baby (2:07)

2. Cruisin' (2:13)

met Darrel Higham

3. The Train Kept a Rollin (2:36)

4. Cry Me a River (2:46)

met Imelda May en Jason Rebello

5. Now High the Moon (2:10)

met Imelda May

6. Sitting on Top of the World (2:23)

7. Bye Bye Blues (2:12)

met Imelda May

8. The World Is Waiting for the Sunrise (2:21)

9. Vaya Con Dios (2:57)

met Imelda May

10. Mockin' Bird Hill (2:23)

met Imelda May

11. I'm a Fool to Care (2:59)

12. Tiger Rag (2:22)

13. Peter Gunn (4:49)

met Jason Rebello en Trombone Shorty

14. Rocking Is Our Business (3:38)

met Darrel Highham, Jason Rebello en Trombone Shorty

15. Apache (3:07)
  16. Sleep Walk (2:50)
  17. New Orleans (4:34)

met Gary U.S. Bonds en Jason Rebello

18. Walking in the Sand (4:39)
  19. Please Mr. Jailer (4:54)

met Imelda May

20. Twenty Flight Rock (3:44)

met Brian Setzer

avatar van Bartjeking
Emotion & Commotion vond ik een lekker album, dus ik besloot deze live-registratie van levende legende Jeff Beck maar eens op te zetten. Hoe wel ik wel wist (aan de tracklist te zien) dat dit iets totaal anders is ben ik toch een beetje teleurgesteld. Meer dan de helft van dit album vind ik een beetje oubollig klinken (maar ja wat verwacht je van nummers uit de '50's he ). Uiteindelijk doe je me vooral met Peter Gunn en Rocking is our Business het grootste plezier.

Maar come on; Vaya Con Dios? Maar goed ik moet dan ook in ogenschouw nemen dat dit een eerbetoon is aan de legende Les Paul en niet aan Bartjeking.

Qua gitaarspel valt er weinig op af te dingen, en Imelda May is een prachtige zangeres waar ik ook wel een duo mee zou willen vormen. Deze plaat zet ik snel nog eens op als mijn vader in de buurt is, want die kan dit zeker waarderen en me misschien wat meer enthousiasmeren. Tot nu toe een krappe 3*.

Oelieda
Ik heb de BlueRay versie van deze disc en Emotion & Commotion ook.
Kan me goed voorstellen wat je er over zegt.

Voor mij is dit kwalitatief, Qua geluid het beste wat ik momenteel op disc heb.
Sleep Walk, Walking in the Sand, Please mister Jailer en sommige andere nummers zijn van een dermate hoog niveau dat het voor mij alleen al 5 sterretjes waard is.

De start is inderdaad een beetje oubollig van deze plaat.
De combinatie Beck en May is grandioos, wat een fantastisch samenspel. De een een doorgewinterde muzikant, de ander een geweldige zangeres met haar band.