Snowgoons presents Savage Brothers & Lord Lhus - The Iron Fist (2011)

Duitsland / Verenigde Staten
Label: Goon MuSick

1. At War Pt. 2 (4:15)

met Reef the Lost Cauze en Ruste Juxx

2. Game Time (3:46)
  3. Massacre (3:48)

met Chief Kamachi

4. Return of the Fist (3:47)

met Virtuoso

5. Pray for Your Life (4:09)

met Sicknature

6. Smoke & Mirrors (3:06)
  7. 5 Criminals (5:06)

met King Magnetic, Venom en Freestyle

8. We Don't Give a Fuck (4:13)
  9. South East (4:41)

met Vibez

14. Piledriver (3:46)
  15. Progress (4:00)

met Grindhouse Gang en Words & Rhymes

16. Uncanny Valley (3:14)

met The Uncanny

17. On the Run (3:21)
  18. Third Eye *

met Genghis Khan

avatar van Delars
Zo he, wat begint dat album toch heerlijk, ik vind Game Time zoooo dope !

avatar van Rhythm & Poetry
Ik vind de beats op dit album aanzienlijk harder dan op voorgaande Snowgoons-platen. De raps blijven aan de matige kant, maar met dergelijke producties lijkt dat helemaal niet zo veel te deren. Het is nog niet zo dat ik erg onder de indruk ben van dit project, het duurt me ook te lang, maar ik kan er zeker goed van genieten en er staan genoeg tracks op die ik vaker ga beluisteren. Een voldoende zal er wel inzitten.

avatar van Rene1979
Die beats Een dikke voldoende zit er zeker wel in.
We Don't Give A Fuck vind ik alleen echt niet goed.
En omdat ik dat nummer als enige niet lekker vind.. Een dik verdiende 4!

avatar van Elohim
Heb em gedownload, ben nu niet echt in de stemming hiervoor, maar denk dat het wel lekker gaat klinken als ik er wel in de stemming voor ben!

Ik vind die track met Kamach in ieder geval al heel erg vet!

avatar van He$$el_01
Erg lekker album. Elk nummer heeft een harde beat en ook de raps vallen zeker niet tegen. Lord Lhus is een sterke rapper en de Savage Brothers doen goed mee. Ook de gastartiesten zijn erg goed, met als hoogtepunt 5 Criminals. King Mag en Venom op dat nummer Andere hoogtepunten zijn Game Time en Return of the Fist.

Tot nu toe en 4. We zullen zien hoe lang dit album leuk blijft

@ MJ_DA_MAN
Bij het vorige album zei je dat Lord Lhus lid was geworden van Savage Brothers maar dat het nog niet op de cover stond omdat die al was gemaakt. Hebben ze nu weer Savage Brothers & Lord Lhus gedaan omdat dat nu bekend is of is hij al weer weg bij Savage Brothers?

avatar van MJ_DA_MAN
Hij is nog steeds lid van Savage Brothers maar ze vermelden hem blijkbaar nog steeds apart.

avatar van 'State Of Mind'
Zo dit klinkt goed!

Ik krijg zowat een Black Snow feeling :O

avatar van Silky & Smooth
Zoals het nu klinkt gaat het al een 4* krijgen, puur vanwege de beats!

avatar van Silky & Smooth
Inderdaad, een 4* vanwege de geweldige beats. Heerlijk om naar te luisteren. Ze geven je helaas niet echt de kans om je te concentreren op de teksten van de rappers, maar ik heb niet zo'n gevoel dat daar de nadruk ligt. Erg vet album!

avatar van thgryda
Idd wat een beats, ik vond kraftwerk maar matig, maar dit klinkt fakkin hard. Jammer dat ze de mcs wat overstemmen maar als ik op ze focus vind ik ze toch niet zo sterk. Dus het is goed dat ze de beat gewoon wat begeleiden imo... Ik vind dit misschien wel beter geproduceerd dan het CL album, terwijl dat normaal toch meer mijn ding is dan dit soort beats. Maar dit lijkt me wel eens het 6de hip hop album te gaan worden dat ik een 4 ga geven dit jaar.

avatar van toris
Lord Lhus vind ik wel een goede MC hoor! Ik ben positief verrast na 1 luisterbeurt.

avatar van raafmau
De beats zijn lekker en Lord Lhus doet het erg goed.
Alleen savage brothers doen het niet voor mij.

avatar van Septua
Alles door Snowgoons geproduceert?

MJ_DA_MAN schreef:

1. At War Pt 2 ft Ruste Juxx (Prod by Snowgoons)
2. Game Time (Prod by Eversor)
3. Massacre ft Chief Kamachi (Prod by Snowgoons)
4. Return Of The Fist ft Virtuoso (Prod by The White Shadow)
5. Pray For Your Life ft Sicknature (Prod by Sicknature)
6. Smoke & Mirrors (Prod by Snowgoons)
7. 5 Criminals ft King Magnetic, Venom & Freestyle (Prod by 5th Criminal)
8. We Dont Give A Fuck (Prod by The Returners)
9. South East ft Supastition (Prod by Shuko)
10. Real Goons ft Dr. iLL (Prod by Crown)
11. Last Days ft Brainstorm (Prod by Tango & Cash)
12. Step On Us (Prod by Hitfarmers)
13. Music ft Vibez (Prod by Snowgoons)
14. Piledriver (Prod by Snowgoons)
15. Progress ft Grindhouse Gang, Words & Rhymes (Prod by Sicknature)
16. Uncanny Valley ft The Uncanny (Prod by Velvet Sick)
17. On The Run (Prod by Vokab)
Hidden Bonus Track on CD only:
23. Third Eye ft Genghis Khan (Prod by Al Tarba)

Niet alles door Snowgoons dus.

avatar van Rene1979
Wel helemaal door Europese producers gemaakt. Duitsland Frankrijk Noorwegen Polen etc

avatar van thgryda
Voorlopig een 3.5 , dit soort hip hop is niet mijn ding, de mcs kunnen me te weinig overtuigen al klinkt lhus veel beter dan ik had verwacht. Maar de beats zijn dermate goed dat dit toch een lekkere plaat is geworden. Misschien dat er zelfs een 4 in zit na enkele extra luisterbeurten.

avatar van He$$el_01
Beide verses op Return of the Fist. (het nummer uiteraard)

avatar van MJ_DA_MAN
Gelijkwaardig aan zijn voorganger, alleen nu wat meer hardcore. Ik ben toch wel fan van het trio rappers (alleen Knowledge heeft een wat mindere flow), ondanks dat ze eentonig klinken over de gehele plaat. Beats zijn bij vlagen gewoon prima, lekker, hard etc. (jammer dat de Hitfarmers-productie Step on Us de minste is) en vooral erg luid, soms té luid afgemixt, maar liever dat dan te zahct (zie The Trojan Horse); de gastartiesten zijn afwisselend. Virtuoso komt hard net als het trio King Magnetic, Venom en Freestyle, Supastition en Sicknature komen ook aardig, Kamachi en Ruste Juxx hebben ''gewone'' verses, alleen de heren van Grindhouse Gang zijn toch wel wat minder, vooral Dr. iLL, net als de heren van The Uncanny, in mindere mate Brainstorm en zanger (waarom?) Vibez. Gewoon 4* waard natuurlijk.

En uit de categorie ''zinloze feitjes'': On the Run is al een oud nummer uit 2007 of 2008 dat ik net na de aankondiging van A Fist In the Thought tegenkwam op de MySpace van Savage Brothers, toen Lhus nog geen lid was. Hard nummer.

avatar van toris
Het is een erg leuk album geworden. 1 van de beteren uit 2011 tot nu toe. Het is overigens wel jammer dat Reef alleen het album-intro heeft gedaan. Hij is een erg fijne rapper.

avatar van MAS
MAS
Die clip van We Don't Give a Fuck op die trampoline is wel echt gaar.

avatar van Ynoskire
Er staan erg fijne beats op, alleen jammer van de MC's, en dan vooral de nietszeggende teksten (zie bijvoorbeeld dat refrijn van pray for your life)

avatar van MJ_DA_MAN
Het refrijn is idd niet best. Het refrein daarentegen...

avatar van Elohim
Erg flauw MJ, erg flauw. Best grappig hoor, maar vooral erg flauw.

avatar van He$$el_01
Damn, wat blijft die laatste verse van 5 Criminals toch heerlijk zeg.

Sowieso een sterk nummer, maar die laatste verse...