Vomitory - Opus Mortis VIII (2011)

Zweden
Label: Metal Blade

1. Regorge in the Morgue (2:32)
  2. Bloodstained (3:03)
  3. They Will Burn (4:03)
  4. The Dead Awaken (5:03)
  5. Hate in a Time of War (4:06)
  6. Torturous Ingenious (3:31)
  7. Forever Damned (3:32)
  8. Shrouded in Darkness (3:35)
  9. Combat Psychosis (3:41)
  10. Requiem for the Fallen (3:17)
avatar van Sir Spamalot
Inzending van Lau1986 in het kader van Het Metal Album van de Week met een portie old school death metal. Tof album qua muziek, tempo’s en sfeer, alleen die monotone grafstem spreekt me (nog) niet aan en dat ondanks een vijftal luisterbeurten.

avatar van Lau1986
Heerlijke plaat van deze death metal formatie. Goed ze brengen niet veel nieuws, maar wel erg goede old school death metal zoals wij uit Zweden gewend zijn. Ik vind de stem juist gaaf, bruut, maar toch verstaanbaar. Verder een erg goede productie die de band ook erg goed staat. Nummers als Bloodstained en Hate in a Time of War zijn voor mij de uitspringers, maar ook de rest is uitermate goed.

avatar van essence
Beukende old school. Toffe plaat.

avatar van wizard
Lekker doordenderende oude school death metal. Wat mij betreft goed voor een half uurtje hersenloos beuken, en daarna het album uitluisteren omdat er nou eenmaal 10 nummers opstaan.

avatar van Lau1986
Dit blijft een heerlijke old school death metal plaat. Niks bijzonders, maar wel erg fijn.