Peaking Lights - 936 (2011)

Electronic / Rock
Label: Not Not Fun

1. Synth (2:58)
  2. All the Sun That Shines (6:52)
  3. Amazing and Wonderful (5:29)
  4. Birds of Paradise [Dub Version] (7:56)
  5. Hey Sparrow (3:56)
  6. Tiger Eyes (Laid Back) (7:47)
  7. Marshmellow Yellow (8:26)
  8. Summertime (5:27)
tuktak
briljante melodieuze krautrock dub, met synth pop en disco invloeden en een jaren '70-achtige scandinavische vrouwenvocaal. onwijs verslavende plaat.

avatar van I-do-not-exist
Heb een paar nummers beluisterd, maar het deed me vrij weinig.

Inderdaad verslavend dit. Je kan echt wonen in deze dub-grooves. Ik zou dit zo de hele dag op repeat kunnen hebben zonder dat het gaat irriteren. Prima muziek voor in het lentezonnetje ook.

avatar van luc011190
Na een hele dag feesten in het Westerpark deze plaat 's nachts op mijn Ipod gezet, en in bed geluisterd - een van mijn allerbeste muziekervaringen van de laatste tijd. De tweede luisterbeurt moet nog komen - maar voor nu: wat is dit óntzettend goed. Vijf sterren

Hele fijne plaat, in met name het laatste nummer ging ik helemaal op. Hier ga ik nog veel plezier aan beleven.

De lijzige zang deed me een beetje aan Anika denken.

avatar van numnumnum
Ik vroeg me eigenlijk af waar het deze bekendheid van heeft gekregen? 27 stemmen had ik namelijk niet verwacht! Wel een mooie plaat, die het waarschijnlijk goed doet op een feestje met 35 graden.

avatar van Streup
Kreeg een aardig cijfer op Pitchfork. 27 stemmen is volgens mij ook niet heel veel.

Vind het toch behoorlijk veel voor een release als deze. De plaat van Anika heeft na bijna een jaar nog geen 20 stemmen en de meeste releases op Not Not Fun komen ook niet boven de 10 stemmen uit...

avatar van Streup
Het is gewoon wel een lekker plaatje. Staat ook op de luisterpaal zag ik.

avatar van Paap_Floyd
Wat stom dat niemand mij dit heeft aangeraden.

avatar van Paap_Floyd
Marshmellow Yellow

avatar van Mindshifter
Een van die albums waarbij je niet kan benoemen wat het zo'n genot maakt om te luisteren. Tot nu toe het meest verrassende album uit 2011. *4,5.

avatar van essence
Super chille plaat zeg! Heerlijk domerige dub-pop.
En ik ga ze zeker live uitchecken op DOK binnenkort!

avatar van dj maus
Op de valreep van 2011 nog mijn top tien binnengekropen, dit prachtige album met echo's van Young Marble Giants, New Age Steppers, Holger Czukay en Jah Wobble...

Favoriete plaat uit 2011. Album zet echt een heerlijke eigen sound neer. Melodieus, lekker zweverig, mooi bijpassende vocals.

avatar van essence
Misschien nog even meegeven dat het live ook wel dik in orde is.
Sympathiek, klinkt heel bescheten maar hier past het wel, én met een passionele verveeldheid gezongen. Genieten!

avatar van philtuper
All The Sun That Shines, ik hoor Happy Mondays. Toffe plaat, dat sowieso. Typisch gevalletje 'net te laat ontdekt voor potentiële plek in jaarlijstje-2011'.

Heerlijk plaatje. Ik ben niet zo in het zeer brede electronica genre, maar plaatjes als deze kan ik heel goed hebben. Lekker wegdromen!

avatar van Kuk
Kuk
Op lange termijn toch wat te weinig onderscheidend deze muziek. Het vervalt teveel in een brij. Marshmellow Yellow en All the Sun That Shines blijven heerlijk voorstuwende tracks, maar ruim driekwartier zet ik dit niet meer op.

avatar van paddy pipedown
dj maus schreef:

En bedankt nog voor de tip dude.
Erg fijne plaat inderdaad.
Caribou in dub.

Na twee jaar regelmatig luisteren er toch ook maar eens het laatste halfje bij doen. Echt een plaat die blijft fascineren, een plaat die al snel als een warm bad aan doet, maar ook 'vers' blijft klinken.

avatar van Bardt1980
Oh dit klinkt wel erg lekker met deze hoge temperaturen. De muziek klinkt broeierig en tegelijk toch opzwepend op een bepaalde manier. Vocalen uit 'All the Sun That Shines' doen mee een beetje denken aan The Mama's en the Papa's. Toch maar eens wat meer van deze formatie gaan uitchecken!