Gypsy Kyss - Songs from a Swirling Ocean (1991)

Duitsland
Label: Rising Sun

1. Welcome to My World (2:51)
  2. What's Mine (5:13)
  3. Mary's Mountain (6:32)
  4. I Am a Man (3:33)
  5. Colors Can Stain (5:55)
  6. Holy (5:32)
  7. Needle in a Haystack (4:43)
  8. Tin Soldier (Tin Man) (6:53)
  9. Somewhere with Somebody Else (5:26)
  10. Make It Work * (5:51)
  11. Black and White * (2:44)
avatar van notsub
In tegenstelling tot het debuut is het geluid hier wel in orde. Dat maakt heel wat uit, maar ook qua songmateriaal hoor ik deze liever. Mary's Mountain pakte me gelijk in met al haar eenvoud. What"s Mine is een bijtertje geworden en een ferm statement tegen de muziekindustrie. De kwetsbare schoonheid van Holy en Tin Soldier zijn andere hoogtepunten. Het blijft jammer dat de band zo snel weer van het toneel verdween, want volgens mij is er plek zat voor dit soort kwaliteit. Hun sound beschrijven valt mij niet mee; ik denk dan vaak aan een opgevoerde Dire Straits.