Status Quo - Spare Parts (1969)

Label: Status Quo

1. Face Without a Soul (3:08)
  2. You're Just What a Was Looking for Today (3:49)
  3. Are You Growing Tired of My Love? (3:37)
  4. Antique Angelique (3:23)
  5. So Ends Another Life (3:12)
  6. Poor Old Man (3:39)
  7. Mr. Mind Detector (4:02)
  8. The Clown (3:24)
  9. Velvet Curtains (2:59)
  10. Little Miss Nothing (3:02)
  11. When I Wake (3:52)
  12. Nothing at All (3:58)
  13. The Price of Love * (3:41)
  14. Josie * (3:37)
  15. Do You Live in Fire * (2:16)
  16. Hey Little Woman [Previously Unreleased Version] * (3:55)
  17. Are You Growing Tired of My Love [Original Mono Version] * (3:38)
Pieter Paal
Dit album vind ik net ietsje beter dan het debuut-album.
De nummers zijn hier wat psychedelischer. Ik ben hartstikke fan van miauwende gitaren.
Ook is hier plaats voor de prachtige ballad 'Are you growing tired of my love'.
Voor de meeste Quo-fans begint Status Quo bij het album 'Piledriver' maar ik vind dit beginwerk echt hartstikke goed.
De bonus-tracks zijn hier een welkomme aanvulling.
De 'Everly Brothers-cover en single 'The price of love' stond niet op dit album, maar de b-kant 'Little Miss Nothing' wel. 'Josie' en 'Do you live in fire' zijn overblijfsels die al iets van het latere geluid van Status Quo laten horen. 'Hey little woman' is een iets andere versie van 'You're just what I was looking for today' en de mono single-versie van 'Are you growing tired of my love' besluit de CD.

EVANSHEWSON
Inderdaad, Pieter Paal, je slaat de nagel hier op de kop; Schitterende en miskende Quo plaat, dikke aanrader!

*****

Superman
Nagel in de kist zal je bedoelen! In ieder geval hebben deze reserveonderdelen mijn oren intact bereikt.
- Face Without A Soul
- Are You Growing Tired Of My Love?
- Antique Angelique
Niet kapot te krijgen. Laatste bonus tracks (Do You Live In Fire, Hey Little Woman) zijn, voor wie ze heeft, interessante toevoegingen die overigens nergens anders op staan.

avatar van De Ulk
Nothing At All, schitterend!

Jack in the Box
Superman schreef:
- Face Without A Soul
- Are You Growing Tired Of My Love?
- Antique Angelique

Begin jaren 80 verschenen Quo-bijzonderheden op het mini album Fresh Quota.
Later verschenen er bij PRT 2 volumes van Quotations. En bij Castle de enkele CD B sides and rarities.

Jack in the Box
De Ulk schreef:
Nothing At All, schitterend!

Dat nummer klinkt als early Bee Gees.

The clown... Hulde!

avatar van spinout
Er is erg goed naar The Beatles geluisterd, maar zonder een zelfde resultaat.

avatar van Brutus
1,5