An Officer and a Gentleman (1982)

Pop / Score
Label: Island

1. Jack Nitzsche - Main Theme from "An Officer and a Gentleman" (1:41)
  2. Joe Cocker en Jennifer Warnes - Up Where We Belong (3:55)
  3. Van Morrison - Hungry for Your Love (3:40)
  4. ZZ Top - Tush (2:15)
  5. Pat Benatar - Treat Me Right (3:15)
  6. Sir Douglas Quintet - Be Real (2:35)
  7. Joe Cocker - Up Where We Belong (3:55)
  8. Lee Ritenour - Love Theme from "An Officer and a Gentleman" (5:19)
  9. Dire Straits - Tunnel of Love (8:13)
  10. Jack Nitzsche - The Morning After Theme (3:09)
avatar van luukve
Ik luister de Top 2000 van 2023 terug van #2000 naar #1, maar ik beluister het hele album waar het nummer vandaan komt.

Album nummer: #23
Getriggerd door: #1977 (Up Where We Belong)
Andere Top 2000 nummers op dit album: Dire Straits - Tunnel Of Love (#781)
Nummers toegevoegd aan persoonlijke playlist: Up Where We Belong, Tunnel Of Love

Fijne soundtrack. De instrumentele nummers,het prachtige geschreven-voor-deze-soundtrack Up Where We Belong en de selectie van al bestaande nummers vormen een mooi geheel dat lekker wegluistert. Ik ben niet bekend met de film maar Up Where We Belong was me al wel bekend. Na een paar luisterbeurten toch wel tot de conclusie gekomen dat het een topnummer is.

avatar van vielip
De film ook zeker even kijken. Toch een klassieker hoor!

avatar van gaucho
Jet verbaast me dat dat duet in de Top 2000 staat, maar het heeft er kennelijk tot dusver alle jaren in gestaan. Opmerkelijk, vind ik, want het was destijds niet eens een hit in Nederland. Overal elders wel, en een grote ook. Het was zelfs Joe Cockers grootste hit ever, maar ik vind het allesbehalve een bijzonder nummer.

Ik heb deze plaat ooit eens in een kringloopwinkel gekocht en hoewel de afzonderlijke bijdragen doorgaans staan als een huis, vind ik het een vreemd allegaartje. Soms klikt het alsnog als je de film hebt gezien, omdat de muziek dan effectief gebruikt blijkt te zijn en je er beelden bij hebt, maar los van de film luistert deze verzameling niet echt lekker weg.

Dus toch de film maar eens bekijken. Schijnt een klassieker te zijn.

avatar van Poeha
Da's lang geleden dat ik die film nog eens gezien heb. Moet begin jaren 90 geweest zijn. Nodig herzien, want weet er niet veel meer van.
Up Where We Belong ben ik dan weer met de jaren meer gaan waarderen.