Mountains - Air Museum (2011)

Electronic

5. Blue Lanterns on East Oxford
  6. Backwards Crossover
  7. Live at the Triple Door
avatar van trebremmit
Hier ben ik wel benieuwd naar, hun vorige album vond ik echt briljant.

Oeh deze band wilde ik nog uitchecken, laat ik bij deze dan maar gelijk instappen.

avatar van Paalhaas
obsessed schreef:

Uitchecken hoeft alleen in hotels. Inchecken moet soms wel als je ergens wilt instappen, maar hier is dat denk ik ook niet nodig.

avatar van WEED DEMON
Zondag 15 mei met Barn Owl en Jefre Cantu-Ledesma in Dordrecht (Fluister).

avatar van jurado
Eerste echte tegenvaller van dit jaar.
Beetje zouteloos synthesizer geneuzel , nummers blijven vooralsnog totaal niet hangen.
Waarschijnlijk waren mijn verwachtingen, gezien de magnifieke voorgangers, wat aan de hoge kant.

avatar van trebremmit
Ik vind hem best goed eigenlijk, jaren tachtig synthesizer geluid zoals in Duitsland gemaakt werd gemengd met hun eigen typische sound.

avatar van jurado
Ik mis toch echt diepgang en spanning in de nummers, het is mij veel te oppervlakkig.
Als ik naar lekkere synth-retro wil luisteren prefereer ik meer zoiets als dit.

avatar van WEED DEMON
Jammer, Choral en de s/t vind ik iig erg goed.

jurado schreef:
Als ik naar lekkere synth-retro wil luisteren prefereer ik meer zoiets als dit.

Dat is toch heel wat anders, totaal niet vergelijkbaar.
Oppervlakkig vind ik dit helemaal niet, vooral naar het einde toe wordt het steeds mooier, een sterke opbouw zeg maar. Eigenlijk doen alleen de eerste twee nummers me aan die jaren tachtig synthesizer denken, ik hoor er vooral Klaus Schulze in.

avatar van jurado
Ik maak ook geen vergelijking natuurlijk , alleen dat ik het leuker vind om naar te luisteren.
Mountains verraste mij per plaat opnieuw en helaas nu dus niet. Jammer.

avatar van [F]luister
Mountains spelen as zondag bij [F]luister. (samen met BAarn Owl en Jefre Cantu Ledesma) CBK, Voorstraat180, Dordrecht aanvang 15:00 en toegang gratis!

Sietse
Mijn review: De Subjectivisten: Mountains ? Air Museum (Thrill Jockey)
Ik vind het kort samengevat dus een erg goede plaat waarin de jaren 70/80 elementen goed zijn verweven op zo'n manier dat ze zich niet verliezen in meelopen met de hype maar het juist goed toepassen op het eigen geluid.

Ja, fijne plaat.

avatar van Tha)Sven
Fijne plaat zeker, maar toch een kleine tegenvaller na het geweldige Choral.

jurado schreef:
Eerste echte tegenvaller van dit jaar.

Tien jaar later weer eens geprobeerd en bevalt nu wel veel beter dan in 2011, geen briljant album maar zeker ook niet verkeerd. Van 2,5 naar 3,5 *