Mudvayne - Lost and Found (2005)

Label: Epic

1. Determined (2:39)
  2. Pushing Through (3:28)
  3. Happy? (3:37)
  4. IMN (5:51)
  5. Fall into Sleep (3:51)
  6. Rain. Sun. Gone. (4:35)
  7. Choices (8:05)
  8. Forget to Remember (3:35)
  9. TV Radio (3:26)
  10. Just (3:00)
  11. All That You Are (6:11)
  12. Pulling the String (5:05)
avatar van Sammy
Waaaarghhh, dit is echt een meesterlijk metal-album. Perfecte derde (of 4e?) cd van deze voormalige circus-act. De mannen hebben eens even goed de spons over hun smoelen heengehaald en alle waterverf van hun gelaten gewassen. Ineens zijn het hele nette mannen geworden, nou ja op de zanger na dan die lijkt op een gothische haan. Maar goed, muzikaal zit het erg snor op deze cd: afwisselende metal, dit keer met wat rustigere passages en iets meer oor voor melodie. Nog steeds is de typische versnelling en vertraging aanwezig, een beetje het onverwachte van Mudvayne's L.D.50. Nog steeds is de lage kletterende bas hier en daar te horen en de zang is weer zeer gevarieerd. Topnummer van de cd is voor mij het 8-minuten durende Choices: geweldige opbouw, geweldige climax, brrrrr om kippenvel van te krijgen zo mooi. Ik ga het album eerst even grijsdraaien, alvorens te gaan besterren.

Nou ik heb de cd nog niet beluisterd en ga dus ook nog niet stemmen maar, dat eerste nummer wat uitkwam "determined" vond ik erg onder de maat. En als de rest van de nummers ook die kant op gaan weet ik nog niet ofk de cd ga kopen. Ik vond de vorige 2 cd's (L.D 50 en The end of all things to come) echt helemaal goed.

avatar van Sammy
Determined is in mijn ogen niet representatief voor de rest van het album (misschien een goede zaak). Het is dan ook het enige echt korte (2:36 minuten ofzo) recht-toe recht-aan metalnummer op de cd. Neemt niet weg dat ik ook dat nummer prima vind, heerlijke opgefokte drive zit erin.

Inderdaad een geweldig album onder het genre Rock/Metal.
Chad Gray maakt dit album helemaal compleet met zijn geweldige groffe stem. Topnummers zijn 'Pushing Trough', 'IMN', 'Forget To Remember' en 'Just'. Elk nummer heeft een mooi opbouw en zit goed in elkaar.

avatar van Ralph_Mennes
Goed metal album, in het begin hoorde ik voor het eerst mudvayne en ik weet nog dat ik het heel erg apart vond, maar ik begin het nu echt te waarderen, de nummers zijn goed gecomponeerd, met zachte en keiharde stukken. Toppers van dit album vind ik: Rain. Sun. Gone. , TV Radio , Choices , de openigstrack en Happy?

Deze cd krijgt van mij een dikke 4!

ForzaRob
Best een lekkere plaat dit, maar te eentonig, er staan gewoon een paar nummers op die mij totaal niet boeien en dat is zonde, door de uitschieters die er wel degelijk op staan geeft ik Lost and found een 7.

Dus 3,5 *

bendrino
Een heel goed album, en duidelijk een stap vooruit, een hele verandering.
ze lijken "volwassener" geworden.

bro
Over dit album hoorde ik niets anders dan: '' prachtig metal-album!!''
en ''Mudvayne maakt eindelijk een plaat die hun waardig is'' en nog allemaal positieve dingen.
ik natuurlijk zeer gespannen toen ik deze plaat mocht lenen van een vriend maar...ok , het is geen slechte plaat maar er staan echt wel heel wat nummers op die me storen. Anderzijds staan er ook zeer goeie nummers maar een album met enkel goede nummers is nog altijd beter dan een album met zowel zeer goede als waardeloze nummers.

Nummers als 'Determined' , 'forget to remember' , 'fall into sleep' en 'happy?' doen me kippevel krijgen maar nummers als 'just' , 'Rain. Sun. Gone' , 'Pushing Through' , 'TV Radio' en 'IMN' doen me enkel irritant op de skip-toets meppen.

3.5*

bro
achteraf gezien toch beter dan ik eerst dacht maar ik blijf het jammer blijven dat mudvayne geen plat kan ofleveren met enkel zeer goede nummers en combinatie met middelmatige 4*

Milamber71
Tja. Eerste 4 nummers kunnen me totaal niet boeien. Gelukkig wordt het daarna beter, maar echt wild kan ik er nog niet van worden. Ben er nog niet uit of ik de zang nou wel of niet irritant vind.

avatar van Metalhead88
Mudvayne: technisch, emotioneel en ruig tegelijkertijd. Hoewel velen tegenwoordig alle emotionele metal-zaken het sticker 'emo' opplakken, geeft Mudvayne net die ene twist in hun muziek dat hen daarvoor behoedt, en dat is maar goed ook, want er zit talent in hun activiteiten, veel.

Met dit album hebben ze dat zonder meer bewezen. Ik ga geen per-nummer analyse geven, ondanks het feit dat ik dit album al behoorlijk grijs gedraaid heb. Ik kan alleen maar zeggen dat het zwakke punt van het album voor mij is dat ik het alleen luister als ik er echt voor in de stemming ben, op enkele nummers na dan.

Ik geef het album 3,5 ster plus een halve vanwege de nummers Choices en Forget to Remember, beiden nummers waarvan mijn haren recht overeind gaan staan.

avatar van vork666
Bevat enkele leuke nummers, maar haalt nergens het niveau van een cd als LD50 of TEOATTC. Helaas.